Třetí generace BMW řady 1 bude mít poháněná přední kola

BMW se za pochodu mění – tam kde byste čekali sedan s pohonem zadních kol dnes figuruje kompaktní MPV s pohonem předních kol. Silný je argument, že běžný zákazník podobnou změnu nezaznamená, myslí ale někdo i na automobilové nadšence?

A bude ještě hůř, protože pohon předních kol dostane taky třetí generace BMW řady 1, která se na trh chystá v roce 2018. Ve stejném roce se generační obměny dočkají i arci-rivalové – Audi A3 a Mercedes-Benz třídy A – a v prodeji již bude rovněž Infiniti Q30. Nás ale zajímá BMW řady 1, které dostane v nové generaci sportovnější vzhled s užšími předním LED světlomety a ostřeji tvarovanými ledvinkami.

Jak už bylo řečeno, nová generace řady 1 bude mít pohon předních kol a sdílenou platformu UKL1 s novými Mini, BMW 2 Active Tourer nebo teprve chystanou druhou generací SUV BMW X1. A co vlastně vede BMW ke změně poháněné nápravy? Podle průzkumu provedeného v roce 2010 si totiž 80% řidičů BMW řady 1 myslelo, že řídí předokolku. Většina zákazníků tedy změnu ani nepozná, tím spíš, že s předokolkami typu Mini nebo Fiesta ST je zábava.

Mohlo by vás zajímat:  Příští Ford Focus RS bude mít výkon 350 koní

V duchu poslední doby bude i nová jednička větší a zároveň lehčí než současná generace. Co do rozvoru náprav, přeroste budoucí hatchback 2567 mm nové pětidveřového Mini, zavazadelník zase bude větší než současná jednička s 360 litry, respektive 1200 litry po sklopení sedadel. Hmotnost bude nižší díky absenci kloubové hřídele (- 30 kg), která je pro zadokolku nezbytná, jako i hojnému použití hliníku.

Pod kapotou se díky použití modulární platformy UKL1 ocitne hned několik motorů, známých třeba z nového Mini. Předně půjde o přeplňovaný tříválec s objemem 1.5 litru a také dvoulitrový čtyřválec – oba jak v benzínové, tak i dieselové variantě. Vrcholem nabídky se stane verze M1, s pohonem všech kol xDrive a dvoulitrovým zážehovým motorem twin turbo o výkonu přes 360 koní. 

Již dříve byla avizována verze řady 1 s tříprostorovou karosérií, která podle posledních zpráv dostane spíše rysy Mercedesu CLA. Vzhledem k propojení s kupé a kabrioletem řady 2, i u nich se dá s příchodem nástupce počítat s platformou UKL1.

Zdroj: autoexpress.co.uk