Třetí model Qorosu vychází z hatchbacku 3

Jednou z nejrychleji rostoucích čínských značek, nikoliv však na úkor originality či kvality, je Qoros, dnes známý také v Evropě. Po pilotním modelu 3 Sedan, jenž byl letos v Ženevě následován hatchbackem 3 Hatch, přichází Qoros se třetím modelem rodiny s číslovkou 3.

Qoros 3 City SUV je spíše než typickým SUV jakýmsi zvýšeným hatchbackem s plasty chráněnými nárazníky, lemy blatníků a nástavci prahů. Podobně jako hatchback se vyznačuje dlouhým rozvorem, zde 2694 mm, a krátkými převisy karosérie, konkrétně 943 mm vpředu a 815 mm vzadu. Aby vypadalo City SUV dostatečně dobrodružně, má světlou výšku 170 mm (+ 57 mm v porovnání s běžným hatchbackem) a rozšířené nápravy vpředu o 9 mm a vzadu o 2 mm. Hlavním poznávacím znamením zůstává i nadále přední část v typickém designu Qorosu s velkým logem a světlomety s LED diodami pro denní svícení (vrcholný stupeň Excite má navíc xenonové výbojky). V zadní části se pak 3 Hatch a 3 City SUV liší pouze plastovým obložením nárazníku. Design skupinových svítilen i víka kufru zůstává stejný. Už základní stupeň výbavy Active jezdí na 17palcových kolech s pneumatikami 215/60 R17, za příplatek, či k nejvyššímu stupni Excite standardně, lze sáhnout po 18palcových ráfcích s pneumatikami 215/55 R18. Litá kola doplňuje celkem 5 odstínů karosérie.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představuje levný sedan pro Thajsko nebo Indii

Interiér svůj původ v rodině modelů Qoros také nezapře, protože již v základní výbavě dostanete multimediální systém Qoros MMH s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Bluetooth, Aux-In a USB porty a rádiem se čtveřicí reproduktorů (vyšší stupně mají šest reproduktorů). Stupně Style, Style Plus a Excite pak dostanou též přístup k portálu QorosCloud, skrze který lze do auta jednoduše stahovat nejrůznější aplikace nebo se připojit k internetu přes 3G síť. Přístrojový panel dostal pro změnu 3,5palcový TFT displej, jenž zobrazuje řidiči informace například o stavu paliva či data z navigace. Díky délce 4452 mm, šířce 1854 mm i výšce 1500 mm je uvnitř dostatek místa pro pětici cestujících (vzadu je 960 mm pro hlavu, 897 mm pro nohy a 1427mm pro ramena). Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 403 litrů, díky sklopným sedadlům v poměru 60:40 však lze jednoduše dosáhnout maximálního objemu 1105 litrů. Další litry přidávají odkládací schránky ve voze, ta před spolujezdcem například pojme 2,8 litru.

Mohlo by vás zajímat:  Citroen DS3 Cabrio se ukáže v Paříži

Jedinou možností pod kapotou zůstává zážehová přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 156 koní při 5500 ot./min s maximálním točivým momentem 210 Nm mezi 1750 – 5000 ot./min. Poháněná jsou vždy přední kola a to přes šestistupňovou manuální převodovku nebo šestistupňový dvouspojkový automat DCT od Getragu s možností sekvenčního řazení. Při váze 1390 kg zrychluje City SUV s manuálem za 10,1 sekundy, rozjede se maximálně na 205 km/h a spotřebuje 6,8 l/100 km. Verze s automatem je o 40 kg těžší a i díky tomu má zrychlení horší o 0,7 sekundy. Maximální rychlost je naopak o 3 km/h, spotřeba je stoupnutím o 0,1 l/100 km jen nepatrně vyšší. V porovnání s Qorosem 3 Hatch byla nepatrně snížena kapacita pružin, naopak nového designu se dočkaly tlumiče. 

Mohlo by vás zajímat:  Reliability Index dopadl nejlépe pro Mitsubishi. Německé prémiové vozy neuspěly

Výbava startuje u stupně Active s čelními airbagy, ABS, EBD, ESC, kontrolou trakce, Isofixem, omezovačem rychlosti, manuální klimatizací, imobilizérem a multimediálním systémem s rádiem se čtveřicí reproduktorů. Druhý stupeň Style přidává boční airbagy, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná zrcátka, tempomat, zadní parkovací kameru, lepší audio s šesti reproduktory nebo systém QorosCloud s navigací. Třetí výbava Style Plus má navíc kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým nastavováním, elektrická zrcátka, střešní okno a hlídání tlaku v pneumatikách. Vrcholné provedení Excite dostane okenní airbagy, xenonová světla, bezklíčkový vstup a startování, automatická světla, zadní parkovací kameru se senzorem odstupu od vozidla a LEDkové osvětlení interiéru. 

Zdroj: Qoros