Tři důvody, proč se jízda na rezervu může pěkně vymstít

Car 926327 1920

Rezerva v palivové nádrži by skutečně měla být jen rezervou pro případy nouze, do které byste se při jízdách v České republice vůbec neměli dostat – čerpací stanice jsou na našem území totiž doslova na každém rohu. V zahraničí je proto řada českých řidičů překvapena, že vzdálenosti mezi čerpacími stanicemi na dálnici mohou být i více než padesátikilometrové. V takovém případě může být rezerva nesmírně užitečná. Co se však děje, pokud ji používáte příliš?

Zanesené vstřikování

Podobně jako kal v jiných kapalinách, také v benzínu či naftě se nečistoty usazují na dně nádrže. Při jízdě se ovšem palivo zčeří, a tak běžně některé z těchto nečistot spalujete spolu s palivem. Ale s ubývajícím palivem v nádrži roste koncentrace těchto nečistot, a tak se při jízdě na poslední zbytky rezervy často stává, že se zanese vstřikování buďto filtru, nebo hadic. Pokud se vám stane něco podobného, nezbývá, než navštívit autoservis.

Mohlo by vás zajímat:  Při koupi auta ze zahraničí vznikne snadno typická chyba. O výhodné ceně pak nemůže být řeč
Zdroj obrázku: pixabay

Voda v palivu

I když se to nezdá, v palivové nádrži máte vždycky alespoň pár kapek vody. Obvykle se tam dostane v podobě vzdušné vlhkosti, která pak za vhodných podmínek na stěnách nádrže zkondenzuje a smíchá se s palivem. Při tuhých mrazech může voda zamrznout a vytvořit malé ostré ledové krystalky, které mohou být nebezpečné pro sání i vstřikování. Čím méně paliva v nádrži máte, tím větší prostor má vlhkost, aby do ní pronikla.

Zdroj obrázku: pixabay

Koroze součástek vstřikování

S vlhkostí a vodou v nádrží či palivu se pojí ještě jedna nepříjemnost, a tou je koroze. Podobně jako olej, také benzín či nafta chrání před vznikem koroze. Ale pokud jezdíte s prázdnou nádrží, riziko, že některé součástky vstřikování nebo rovnou celá nádrž začnou korodovat, exponenciálně roste. A roste tím spíše, že její vznik podporuje už zmíněná kondenzovaná vlhkost. Pokud se známky koroze na některé ze součástek objeví, je třeba vyměnit celé vstřikování, což samozřejmě není levná záležitost.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora