Existují rozumné a bezpečné způsoby, jak ušetřit za benzín. Třeba správná údržba auta, dostatečný tlak v pneumatikách a efektivní jízda v optimálních otáčkách dokážou srazit náklady i o desítky procent v porovnání se stejným vozem v mizerném stavu s agresivním řidičem za volantem. Ale kromě těchto rozumných metod existují i metody nerozumné, byť mohou být podobně účinné. Tři, na které narazíte na českých a moravských silnicích nejčastěji, vám dnes představíme. Rozhodně byste se jimi však neměli inspirovat.
Jízda na neutrál
V kopcovitém terénu při sjezdech někteří řidiči zařadí neutrál a nechají se vézt jen díky už získané kinetické energii v kombinaci s gravitací. Ano, funguje to, ale zrovna dvakrát bezpečné to není. Při jízdě na neutrál totiž nefungují posilovače řízení ani brzd a ani další poloautomatické systémy, na které jsme už dnes zvyklí, nemusí být v plném provozu. Nejednomu řidiči se tak podařilo v horských serpentinách kvůli neutrálu vyletět ze silnice.

Plachtění na neutrál
Někteří řidiči jdou však tak daleko, že neutrál nezařazují jen v kopcovitém terénu, ale také na posledních desítkách metrů před semafory, železničními přejezdy a podobnými místy. I v tomhle případě tak deaktivují většinu pomocných systému auta, které se stává obtížně ovladatelné, a navíc tím často nepřidají na náladě ostatních řidičů.
Jízda ve vzduchové kapse
Typickým nešvarem na komunikacích první třídy je jízda ve vzduchové kapse za kamionem, nebo alespoň dodávkou. I tady dává vše z hlediska fyzikálních zákonů smysl, řidič osobního auta nechá vozidlo před sebou prorážet vzduch a tím, že se veze těsně za ním, naopak snižuje odpor vzduchu, kterému musí čelit jeho auto. Podobný princip využívají například cyklisté v pelotonech. A stejně jako jsou v cyklistice běžné hromadné nehody, také při podobném plachtění za kamionem nedodržují řidiči bezpečnou vzdálenost a ošklivě riskují.
Zdroj: https://www.crsautomotive.com/13-fuel-efficient-driving-techniques/