TÜV prošel bazary. Čemu je vhodné se vyhnout?

TÜV neboli Technischer Überwachungs-Verein, či česky Technické kontrolní sdružení je známé německé technické sdružení, které provádí testy v mnoha různých oblastech. A ty se nevyhýbají ani automobilům, kde se jedná o poměrně známý pojem. Testováno je kde co. Příkladem jsou i ojetá auta. Jelikož do bazaru míří poměrně dost lidí, je na místě podívat se na to, které vozy jsou podle TÜV těmi, které nejsou úplně vhodné ke koupi. Zde je jejich výčet.

Alfa Romeo 147

Na první pohled lze vozu vytknout jenom málokdo. Právě design je jedním z těch důvodů, proč byly vozy Alfa Romeo 147 populární. A proč jsou populární stále. Rozhodně umí zaujmout a tak se mohou stát velký lákadlem. Nutno ale říci, že je jenom málo automobilek, které by měly tak pošramocenou pověst. A TÜV to v podstatě jenom potvrzuje. Hlavní problémy se u ojetých automobilů týkají hlavně náprav, stejně jako problémů s korozí. Opomíjet nelze také rizika spojená s úniky oleje. Když se k tomu přidá i celkem velký počet závad, které souvisí s převodovkou a také se spojkou, je jasné, že s tímto hezkým modelem mohou být potíže.

 Alfa Romeo 159

U Alfy ještě zůstaneme. Tentokrát u modelu Alfa Romeo 159. Tento sedat je možné také zařadit do skupiny těch, které umí nalákat. Pochopitelně právě svým designem, ke kterému se navíc přidává také unikátní výbava. Tím ale přednosti končí, jelikož auta by se měla vybírat také podle spolehlivosti. A zde už se objevuje řada negativ, která vyznívají spíše proti tomuto konkrétnímu modelu. Co je hlavním možný problémem? Obecně nejvíce trápí hlavně motor. Může se přehřívat, poškozují se rozvody, stejně jako jsou komplikací i ojnice. Problémy s motorem následně přecházejí do problémů s výfukem, kde se brzy a hodně objevuje nepříjemná koroze. Bez problémů to s tímto voze rozhodně nebude.

Chevrolet Captiva

Tento model není nijak výrazně populární, a tak na něho v bazarech zase až tak často nenarazíte. A když už ano, určitě vás dokáže na pár věcí nalákat. Jsou to jak šestiválcové motorizace, tak jde také o dostatek místa, nebo i o to, že ani  těch nestarších modelů pravděpodobně nenarazíte na korozi. To může budit dojem, že je Chevrolet Captiva vůz po technické stránce velmi kvalitní. TÜV však uvádí, že jeho problémy jsou úplně jinde. Mezi hlavní oblasti závad u tohoto vozu patří primárně odpružení, dále potom řízení, ale i osvětlení. Možné komplikace se poté mohou objevit i u brzdného systému, což už doslova ohrožuje lidské životy.

Chevrolet Matiz

Říkáte si, že správný název je Daewoo Matiz? Částečně máte pravdu. Daewoo Matiz byl jako první, a to v podobě městského vozu. Následně došlo k faceliftu, tedy k úpravě vzhledu a k doplnění dalších prvků. A s tím se spojila i změna názvu na Chevrolet Matiz. Te bylo možné pořídit od roku 2005, kdy započala jeho výroba. Na první pohled šlo o celkem zajímavé městské auto, které v úzkých uličkách mohlo pomoci se snadným přesunem. Pokud nad ním z tohoto důvodu přemýšlíte, nezapomeňte na možné problémy. Hlavně to jsou méně účinné brzdy spojené s enormním opotřebením. Problémy jsou spojené také s brzdový vedením. Dále se jedná o problém s korozí, a to hlavně v oblasti výfukového systému. Objevuje se však i v oblasti karoserie.

Mohlo by vás zajímat:  Český trh - Novinky 41. týdne

Fiat Doblò

Tento vůz sice není určený pro běžné zájemce o rodinný nebo osobní automobil, jelikož se jedná o vůz který je brán jako užitkový. Hodit se může různým řemeslníkům, stejně jako živnostníkům a dalším podnikatelům. A to pokud jde o praktičnost. Když však vezmeme v potaz i spolehlivost vozu, tak může doslova ohrozit každou zakázku. Fiat Doblò totiž není úplně ideální, pokud jde o jeho kvalitu. Hlavní problémy? Určitě to, že se objevuje koroze na karoserii, stejně jako to, že poměrně problémová je také elektroinstalace. Kdo nedá na doporučení TÜV, ať vezme alespoň naftový motor, jelikož s těmi benzinovými je spojený další poměrně bohatý výčet různorodých závad.

Ford Ka

Cílem automobilky při tvorbě tohoto vozu bylo vytvořit městské auto, které zaujme svým designem. Ford Ka měl nabídnout možnost vystoupení z šedi, která byla spojena s městskými vozy, které byly hlavními konkurenty. V tomto se to určitě povedlo, jelikož auto opravdu vypadá celkem netradičně a hlavně u mladších řidiček bylo oblíbené. Když pro něj některá z nich půjde v této době do bazaru, neudělá příliš dobře. Komplikací jsou problémy s korozí hlavně v oblasti dveří. Dále bývá problematické i brzdové vedení a také není nic výjimečného, že se objeví poškození přední nápravy, na které se podepsal zub času.

Jaguar S-Type

V době uvedení na trh určitě unikát, který jenom potvrzoval, že Jaguar patří mezi vozy spojené s výjimečností. A tímto charakterizoval i jejich majitele. V bazaru jich sice nenajdete nijak výrazně velké množství, ale když už se objeví, rozhodně může nalákat na svůj design, unikáty a také na celkové stylové provedení. Pozor ale i na to, že vůz Jaguar S-Type není výjimečný jen s ohledem na pozitiva, jelikož může být výjimečný i po stránce negativní. To proto, že mezi hlavní komplikace patří problémy s automatickou převodovkou, stejně jako rozvodový řetěz, nebo i čepy a tyčky řízení. Vzhledem k luxusnosti vozu je jasné, že opravy nebudou nijak levné.

Mercedes-Benz ML W163

Pod poměrně komplikovaným označením se skrývá model Mercedes-Benz třídy M, a to v podobě své první generace. Je jasné, že když je něco první, přece jenom to nemusí být bez chyby. U aut to platí dvojnásob a tak nějakou dobu trvá, než se vychytají všechny mouchy. Později už byla třída M poměrně dobrou volbou. O této, tedy první generaci to však říci nemůžeme. I když šlo o Mercedes, tak nijak neohromí zpracování, pokud jde o kvalitu a životnost. Problémové jsou čepy, klouby náprav a řízení, stejně jako se objevuje i koroze na karoserii. Problémy může dělat také automatická převodovka, stejně jako těsnění motoru. Když po této třídě toužíte, radě berte druhou generaci. Zajímavostí je, že roli hrálo i to, kde byl vůz vyroben. Pokud šlo o model importovaný z USA, měl problémů podstatně více. Místo výroby, americkou Alabamu, tedy nebrat.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda přichází s Fabii Monte Carlo

Renault Kangoo

Vůz, který je určitě praktický. Díky možnosti modifikací zaujme jak rodinu, která potřebuje dostatek sedadel, tak i řemeslníka, který potřebuje prostor pro nářadí a materiál. V tomto směru není vozu co vytknout. Po stránce kvalitativní však má TÜV několik konkrétních výhrad. V první řadě upozorňuje na bezpečnostní pásy a jejich navíjení, a dále na závady spojené s posilovačem řízení. Tyto hlavní komplikace byly v minulosti spojeny dokonce i se svolávacími akcemi. A rozhodně nebyly poslední. Kdo měl opravdu pech, ten byl se svým vozem Renault Kangoo v servisu hned 5x. To pozitivnímu hodnocení rozhodně nepřidá. K tomu všemu připíšeme ještě standardní neduhy, jako je nadměrná koroze a také problémy s tlumiči, pružinami a také poloosou. Tedy klasické problémy spojené s nájezdem vozu. Nic neobvyklého nejsou ani potíže s brzdami, a to jak v rámci nižší účinnosti, tak i toho, že se nesjíždějí zrovna rovnoměrně, což jenom zvyšuje náklady na údržbu, která by měla být běžná.

Renault Mégane II

V minulých článcích jsme upozorňovali na to, že automobilka Renault není nijak pozitivně hodnocena u zákazníků, kteří si dané auto koupí. A to platilo hlavně u nových modelů. Nyní TÜV jenom potvrzuje, že problém se týká i vozů starších. Tedy modelu Renault Mégane II, který má v technickém průkazu ro výroby v rozmezí od 2002 až po 2008. V bazarech vás dost možná budou lákat na jeho bezpečnost, protože v testech EuroNCAP si stál opravdu dobře. Tím ale klady vesměs končí. Sice budete jezdit v bezpečném voze, ale není jistotou, že s ním vždy vyjedete. Mezi problémy patří i takové věci, jako zámek řízení a dálkový centrál. K tomu přidejme potíže s elektronikou při tlačítkovém startování. Problémy se u auta objevují také v souvislosti s jeho motorizací. Výhrou není ani jeden typ. U benzinových motorů počítejte s problémem s palivovým čerpadlem. U naftových zase může odejít turbodmychadlo.

Komentáře