Týden ve formuli 1 očima AutoZine.cz

Týden uběhl jako voda a vy si znovu můžete přečíst nejzajímavější novinky uplynulého týdne z paddocku formule 1. Celý cirkus se nyní přesunul do Malajsie, kde již dnes v devět hodin ráno odstartuje druhá velká cena letošního roku. Té se však budeme věnovat v samostatném článku, takže malinko popojedeme. Končící týden byl vzhledem k přípravám na další závod o hodně klidnější než týden před ním. Prakticky jedinou větší kauzou je vzájemné obviňování Red Bullu a Renaultu, kdo vlastně může za mizérii rakouské stáje.

Red Bull přirozeně svaluje vinu na francouzského dodavatele motorů, ten však útok vrací s tím, že zástupci stáje lžou. Hlavní inženýr Renaultu Cyril Abiteboul sice uznal svou část viny, jedním dechem pak dodává, že problémy spočívají také v šasi, konkrétně jeho nedostatek stability v zadní části. Když se tyto dva neduhy spojí, vznikne z toho docela zásadní problém. Situaci řeší obě strany po svém – zatímco Renault se snaží v tom malém manévrovacím prostoru alespoň něco vymyslet, Red Bull údajně chystá vlastní centrum na vývoj a výrobu motorů. 

Christian Horner rovněž notně korigoval svá slova o tom, že by FIA měla něco dělat s dominancí Mercedesu, která byla doplněna pohrůžkou možného odchodu z kalendáře mistrovství světa. A na co to šéf stáje svedl? Inu na frustraci… Doplnil také, že by asi nebylo správné srovnat výkony motorů a samozřejmě nezapomenul zmínit, že investice Renaultu na dohnání ztráty na Mercedes by byly obrovské. Z rakouské stáje se tak zase na chvíli stal středobod formule 1 a jen to ukazuj, že když to nejde na trati, musí se propagace konat za pomoci velkohubých a často nesmyslných prohlášení. A to se ještě koncem týdne objevila spekulace, že by Red Bull mohl koupit od CVC podíly ve formuli 1 jako takové. To už bychom se nicméně dost možná pohybovali na hraně střetu zájmů, která je díky Andreju Babišovi Čechům momentálně tolik známá… 

Jistě dobrou zprávou pro fanoušky Fernanda Alonsa je fakt, že v Malajsii bude závodit. McLaren je sice nadále na chvostu pole, ale i tak je to alespoň malá náplast na pocuchaná srdíčka fandů stříbrných šípů. Španělský pilot rovněž prohlásil, že se po nehodě rozhodně neprobudil v roce 1995 a že si na ni dokonce vzpomíná. Údajně tam byl problém s těžkým řízením, přičemž se mu volant v zatáčce zasekl a následovalo nevyhnutelné… I druhý marod, Valtteri Bottas, je na závod v Sepangu fit, Williams mu však musel vytvarovat speciální sedačku. Kolem Williamsu bylo vůbec celkem živo, protože ještě ve středu se spekulovalo, že by do závodního víkendu mohla po dlouhé době vyrazit žena v podobě Susie Wolff, vývojové jezdkyně týmu. Britská stáj však angažovala na pozici rezervního pilota Adriana Sutila, skotská krasavice si tak na debut bude muset ještě chvíli počkat. A nadšená z toho tedy rozhodně nebyla…

Čtyři motory jsou málo, pojďme se vrátit k loňským pěti. Tak přesně na tom se měly dohodnout týmy a údajně je pouze formalitou, aby to schválila Mezinárodní automobilová federace. Jistou úlevu by to mohlo přinést především jezdcům McLarenu. Dost humbuku bylo také kolem návštěvy Sebastiana Vettela v garáži Mercedesu, kam jej přes twitter pozval Nico Rosberg. Německý pilot ve službách Ferrari se nakonec setkání s inženýry nezúčastnil, prý by šlo pouze o show. No a nakonec je tady opět malý velký Bernie. Ten je rozhořčen z jednání Manoru Marussia, který sice do Melbourne přijel, nikdy však neměl v úmyslu závodit. Nejen za toto chce tým pokutovat, minimálně mu však neproplatí dopravu do Melbourne. Tu totiž týmům na mimoevropské závody hradí právě Ecclestone prostřednictvím své firmy. 

#ForzaJules #KeepFightingMichael

Zdroj: formula1.com

Komentáře