Zima může prověřit každého řidiče. Jak z hlediska řidičských dovedností, tak z hlediska znalosti zákonů. Ne každý dělá v zimě vše správně. Chybují mnozí. Někdo z důvodu neznalosti, jiný jenom proto, že věří mýtům. Jaké hlavní chyby jsou se zimním obdobím spojené?
Horší sada pneumatik
Ideální je měnit pneumatiky vždy komplet, tedy všechny čtyři. Ne každý to dělá, a tak někteří řidiči mění pneumatiky v párech. Kam potom dají onu lepší sadu? Řada řidičů ji dá na přední nápravu, což je chyba. Lepší patří za všech okolností na zadek, jelikož zamezí vzniku nebezpečného smyku. Pokud máte vůz s náhonem na předek, pamatujte, že lepší sada patří vždy dozadu.
Ranní zahřívání
Namrzlé auto je noční můrou každého, kdo v zimě parkuje venku. Musí své auto nejprve očistit a oškrábat. To by se dle zákona mělo dělat s vypnutým motorem. Navíc to, že motor běží na volnoběh během škrábání námrazy, samotnému agregátu nijak neprospívá. Lepší pro motor, spotřebu i rychlejší zahřátí je vždy oškrábat auto, teprve poté nastartovat a pomalu vyjet.
Zimní pneumatiky
Jde o častý mýtus. Zákon sice stanoví povinnost zimních pneumatik, ale jenom v případě hůře sjízdných silnic nebo za předpokladu, že má daná situace brzy nastat. Kdo se rozhodne vyrazit během zimního období ve chvíli, kdy je vozovka suchá, obloha je jasná a předpověď počasí slibuje slunečné dny, může klidně vyrazit i na letních pneumatikách.
Svícení
Vidět a být viděn. To je základní pravidlo, které by měl každý motorista dodržovat. Pozor však na dvě chyby. Ne každý řidič důkladně omete světla od sněhu. Může trvat i několik kilometrů, než sníh roztaje a vůz bude plnohodnotně svítit. Další chybou je nadměrné a zbytečné používání mlhovek. Pokud viditelnost není opravdu extrémně nízká, jsou i v zimě naprosto zbytečné. Jen obtěžují ostatní řidiče, které mohou oslňovat, a v kolonách jim bude doslova pálit ostré světlo do očí.
Zdroj: https://blog.drivedifferent.com/blog/the-most-common-mistakes-drivers-make-in-winter