Typicky netypický Lexus. Co nabídne nové SUV?

Třída takzvaných kompaktních SUV je vůbec tou nejpopulárnější, která v automobilovém segmentu existuje. Vozy nejsou tak mohutné a velké, jako klasická SUV, a zároveň nejsou tam malé, jako běžný hatchback. Je jasné, že do tohoto segmentu míří většina automobilek. Včetně těch prestižních. Potvrzuje to Volvo a jeho model XC40, nebo Jaguar se svým E-Pace. A konečně, potvrzuje to také Lexus. Ten sice se svým modelem UX přichází poslední, ale pokud jde o unikáty, tak jasně vede.

Trochu klasiky nezaškodí – vůz poznáte i na dálku

I u modelu Lexus UX jasně platí, že si automobilku Lexus v podstatě nemůžete splést s ničím jiným. I zde byli designéři věrni tomu, co je tolik odlišuje. Nejde o nic jiného, než typickou ohromnou černou přední masku, která je nepřehlédnutelná. Dále zaujmou celkem mohutné tvary, které se snaží vozu dodat i něco větší vzezření, než je typické. K tomu přidejme také zajímavě řešená přední, ale hlavně zadní světla, a každému bude jasné, co proti němu jede. Podle masky pozná Lexus a podle designu právě model UX.

Není to nejediné poznávací znamení. Jelikož se jedná o prestižní divizi, logicky nesmí chybět luxus. Ten je patrný hlavně v interiéru, kde zcela logicky nechybí kožené sedačky, které jsou prošívané jedinečnou technikou safiko. Zaujmou i netradiční vzory v rámci perforace, nebo mnoho dalších kvalitních materiálů. I zde je tedy jasné, že se vůz nedá splést.

Se dvěma motory

Nyní už pojďme na zajímavé inovace. Určitě nelze opomenout motorizace. Ta první nese označení UX200 a jde o benzinový dvoulitr. Jde o zcela novou jednotku vytvořenou pod hlavičkou koncernu Toyota, který tak chce opět oživit už pomalu upadající slávu atmosférických motorů. Zda se to povede, se nechme překvapit.

Mohlo by vás zajímat:  Rolls-Royce ukázal novou edici Phantomu

Druhá motorizace je zase odrazem současné doby, která tolik tlačí na ekologii. Půjde o hybridní ústrojí, které má označení UX250h. I zde mluvíme o použití koncernového motoru, jenom s tím rozdílem, že Lexus UX dostane silnější variantu, zatímco ta klasická skončí pod kapotou vozů, jako třeba Toyota Auris.

Diesel, ani nic výkonnějšího nečekejte

Zdá se vám dvojice motorů málo? Budete si muset zvyknout, jelikož jiné v plánu zkrátka a jednoduše nejsou. Tím chceme rovnou informovat ty zájemce, kteří snad přemýšlejí o tom, že si počkají na diesel. Ten zkrátka nebude. Nejde však o až tak mimořádný krok, jelikož už je to přece jenom delší dobu, co jim automobilka vystavila stopku, kterou hodlá dodržovat i nadále.

Stejně tak mohou být zklamáni ti, kteří by přece jenom hledali něco výkonnějšího. O žádné ostřejší variantě tohoto Lexusu se zatím nemluví. Kdo nechce být až tak úplně zklamán, má možnost vzít za vděk alespoň sportovním paketem označovaným jako F Sport. Nic více toho zatím v nabídce není.

Komentáře