Unikátní Bavorák si mohou pořídit i lidé v ČR. Bude ozdobou silnic, ale i citelným zásahem pro peněženku

Speciální edice BMW BMW M850i xDrive Gran Coupé THE 8 X JEFF KOONS je jednou z ukázek dlouholeté angažovanosti BMW ve světě umění. Ve spolupráci s jedním z nejúspěšnějších současných umělců Jeffem Koonsem vznikne série 99 kusů speciálních modelů postavených na modernizovaném BMW M850i xDrive Gran Coupé. Cena této edice na českém trhu začíná na částce 9 360 000 Kč. Z uvedeného počtu 99 kusů bude pro český trh možné vůz rovněž objednat.

Výroba 99 modelů edice BMW M850i xDrive Gran Coupé

THE 8 X JEFF KOONS se v závodě BMW Group v Dingolfingu rozběhne v březnu a bude se opírat o jedinečnou kombinaci zavedených velkosériových standardních výrobních procesů a ručního řemeslného zpracování v lakovně dolnobavorského závodu. Tento exkluzivní speciální model je designově nejpropracovanějším vozem v historii BMW. Americký umělec Jeff Koons po mnoho měsíců zdokonaloval skici expresivního vnějšího designu svého vysněného BMW a poté pomáhal s jeho realizací v trojrozměrné podobě na skutečném voze. V posledních měsících několikrát odcestoval z New Yorku do Dingolfingu na workshopy zahrnující intenzivní diskuse se specialisty BMW o liniích a propojeních, úhlech a perspektivách, barvách nebo výběru a uspořádání materiálů pro interiér.

Jakmile se model z limitované edice dostane do lakovny, projde zcela zakázkovým procesem, při kterém se unikátní design Jeffa Koonse nanáší vrstvu po vrstvě na vozidlo se základním stříbrným lakem Glacier Silver. To samozřejmě neprobíhá v běžném sériovém procesu na vysoce automatizovaných lakovacích linkách závodu, ale v samostatných stříkacích boxech s pracovišti určenými pro kvalifikovanou ruční práci. Zde tým přibližně 20 zaměstnanců nanáší nápisy, grafické prvky a barevné linie nebo plochy ručně, vrstvu po vrstvě, pomocí šablon nebo fólií.

Pro tento projekt byl sestaven tým specialistů na lakování, z nichž někteří již měli zkušenosti s prací na zakázkových lacích pro vozy Rolls-Royce a BMW řady 7. V týmu, který pracuje ve třech nepřetržitých směnách, jsou také vyučení lakýrníci, kteří patří k nejlepším v zemi. To znamená, že během jednoho týdne lze nalakovat čtyři z těchto speciálních modelů. Každé vozidlo vyžaduje více než 200 hodin jen na vnější lakování karoserie. Plastové montované díly, jako je například složitě lakované víko zavazadlového prostoru, dodává nedaleký závod BMW Group v Landshutu.

Zdroj: TZ BMW