Na začátku letošního roku představila Toyota mimořádně zajímavý koncept sportovního sedanu Mark X v úpravě od Gazoo Racing. Téměř rok na to míří velký sedan v limitovaném počtu mezi běžné zákazníky.
A GRMN Mark X jde do výroby překvapivě v úplně stejné podobě jako již zmíněný koncept. Znamená to, že karosérie je vybavena aerodynamickým bodykitem, složeným z modifikovaných nárazníků, nástavců prahů a decentního karbonového zadního spoileru. Sedan má dále střechu z karbonem vyztužených plastů, dvě koncovky výfuku, karbonové kryty zrcátek a devatenáctipalcová kola BBS s pneumatikami Bridgestone Potenza RE050A. Interiér zaujme sportovními sedadly se semišovým čalouněním a kontrastním prošíváním, alcantarou potažným volantem s vyznačenou ideální polohou, dekory z karbonu a klavírního laku, novými koberečky a upraveným přístrojovým panelem. Marně byste hledali multimediální systém, který šel v zájmu úspory hmotnosti ven.
To nejdůležitější je však i nadále ukryto pod kapotou. 3.5litrový atmosférický šestiválec má 321 koní při 6400 ot./min a 380 Nm při 4800 ot./min, které přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Podvozek by měl být díky dodatečným výztuhám o něco tužší než u sériového modelu, zároveň se dočkal sportovního naladění. To stejné se dá říct také o kotoučových brzdách.
Celkem 100 kusů si kompletně rozeberou zájemci na japonském trhu, kde cena startuje na 5,4 milionech jenů (cca 980 000 korun).
Zdroj: Toyota