Upravený Evoque je ještě výraznější než doposud

Segment prémiových kompaktních SUV roste každým rokem až neuvěřitelnou rychlostí a Land Rover může těšit, že na tomto úspěchu nese nemalý podíl. Range Roveru Evoque se totiž od roku 2011 prodalo přes 400 000 kusů, což z něj dělá nejrychleji prodávaný model značky všech dob. Úspěch pak ještě zdůrazňuje na 165 mezinárodních ocenění. Asi se tak není co divit, že facelift, jehož premiéra se odehraje za týden v Ženevě, se zaměřil spíše na detaily a nižší spotřebu.

Vedle třídveřového kupé zůstává v nabídce také o něco praktičtější pětidvéřové provedení, to se navíc může těšit, v liniích HSE Dynamic a Autobiography, na výrazněji tvarovanou kapotu z kupé. Tou nicméně nejviditelnější změnou je přepracovaný nárazník s většími nasávacími otvory, respektive LED mlhovkami. Evoque se jako vůbec první auto koncernu Jaguar Land Rover dočká adaptivních full-LED předních světlometů, indikace změny směru jízdy je odteď zabudovaná do diod denního svícení. Maska chladiče má ve standardní podobě dvojici horizontálních lamel, zatímco ve vyšších verzích figuruje sportovnější černý „výplet“. V zadní části došlo k přepracování grafiky LED diodových světlometů a instalaci nového zadního spoileru s diodovým třetím brzdovým světlem. Za příplatek je k dispozici atraktivnější střecha s integrovanou 3G anténou pro lepší mobilní signál i bezdotykové otevírání pátých dveří, kdy pro otevření nebo zavření stačí pohnout nohou pod zadním nárazníkem. Zachována zůstala pověstná individualizace, kdy lze kromě dvou typů karosérie volit z několika designů litých kol, standardního či sportovního Dynamic bodykitu a palety barev s možností kontrastního lakování střechy. 

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki představilo nové kei SUV

Téměř nekonečná individualizace pokračuje i v interiéru, kde lze volit až 13 barevných kombinací včetně nových Lunar Ice a Vintage Tan. Nová jsou sedadla, ta přední jsou u vrcholného provedení opatřena elektrickým nastavováním ve 14 směrech a unikátní masážní funkcí, a mezi budíky je TFT displej. Už od základních provedení Pure a SE je ve standardní výbavě multimediální systém InControlTouch s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, audiem se šesti reproduktory a řadou aplikací, které uživatelné znají z chytrých telefonů. Ve vyšších liniích HSE, HSE Dynamic a Autobiography je standardem ještě lepší verze InControl Touch Plus s navigací, dvěma osmipalcovými obrazovkami a bezdrátovými sluchátky pro zadní sedadla a špičkovým audiosystémem Meridian s jedenácti nebo sedmnácti reproduktory. Součástí základní výbavy modernizovaného SUV je též sledování jízdy ve zvoleném pruhu, autonomní brzdy a detekce únavy řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep ukázal hned sedm nových konceptů

Největší novinkou pod kapotou Evoque jsou dva naftové motory celohliníkové řady Ingenium, v porovnání s předchůdcem lehčí o 20 – 30 kg a navíc plnící emisní normu Euro 6. Úspornější z nich o výkonu 150 koní se pod označením eD4 hlásí k ekologickým variantám E-Capability a dokáže jezdit za 4,2 l/100 km v případě varianty kupé s předním pohonem. Do ovzduší se od stejné varianty dostane průměrně 109 g CO2/km, pětidvéřový model vypustí 113 g/km a čtyřkolka 125 g/km. Silnější naftový motor má při označení TD4 180 koní, spotřebuje 4,8 l/100 km a vypustí 125 g CO2/km. Zachována zůstala benzínová jednotka Si4 o výkonu 240 koní, s níž Evoque akceleruje na 100 km/h za 7,6 sekundy, dotáhne to až na 217 km/h a spotřebuje průměrně 7,8 l/100 km. Z větších modelů Range Rover a Range Rover Sport pochází systém All-Terrain Progress Control, který pomáhá udržet v terénu nastavenou rychlost mezi 1,8 – 30 km/h, čímž dovoluje řidiči plně se soustředit na samotné řízení auta.

Mohlo by vás zajímat:  Tým Offroadsportu po prvním dni sedmý

Zdroj: Range Rover