Upravený Mustang od Shelby zvládne i závodní tratě

Koncem minulého roku se na americkém trhu objevil Shelby GT350, první Mustang šesté generace s balíčkem úprav společnosti Carrolla Shelbyho. Netrvalo to ani příliš dlouho a označení GT350 se ve spojení s Fordem Mustang objevuje znovu, tentokrát má však ještě navíc písmenko R.

Osmnácté písmo latinské alfabety přitom označuje na běžné silnice homologované kupé, které se však jako doma cítí spíše na závodní dráze. V porovnání s klasickou GT350 vybavenou navíc balíčkem Track Pack je GT350R o 59 kg lehčí. Největší část této masy uspořila chybějící klimatizace, audiosystém, zadní sedadla, čalounění kufru, rezerva nebo zadní parkovací kamera. Jadrnější zvuk obstarají chybějící výfukové rezonátory. Téměř 5,9 kg uspořila karbonová 19palcová kola jejichž použitím se Mustang zařadil mezi světové premianty.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 koncept oficiálně

Aerodynamický balíček karosérie s novou kapotou, vytaženými blatníky, karbonovým předním splitterem, nástavci prahů, zadním spoilerem a difuzoru je nejen pěkný na pohled, ale je také funkční. Čistě designovou záležitostí jsou červené třmeny brzd a „rychlé pruhy“ v odlišné barvě než karosérie. V interiéru nechybí sportovní sedačky, doplněné o zploštělý volant s vyznačenou ideální pozicí a dvojici budíků v samostatných tubusech. A komu by chyběla výše zmíněná komfortní výbava, může sáhnout paketu Electronic s dvouzónovou automatickou klimatizací, osmipalcovým displejem multimediálního systému s navigací a audiem se sedmi reproduktory.

Mohlo by vás zajímat:  Prestižní Car of the Year zná své finalisty. Mezi sedmicí je i elektromobil

Pod kapotou doslova bublá atmosférický osmiválec Ford s plochou klikovou hřídelí o výkonu více než 500 koní a točivém momentu více než 542 Nm. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní kola, převodové skříni pak vydatně pomáhá diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Zdroj: Ford