Úsporný Golf Variant TGI BlueMotion se představil na IAA 2013

Nový Volkswagen Golf Variant TGI slaví světovou premiéru na právě probíhajícím mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. TGI označuje motory Volkswagen na zemní plyn a společně s TSI a TDI patří mezi pilíře strategie značky Volkswagen v oblastech pohonu a paliv.

Čtyřválcový motor modelu Golf Variant TGI BlueMotion o výkonu 81 kW/110 k spaluje jak zemní plyn, tak benzin. Díky přeplňování a přizpůsobení motoru plynnému palivu lze využít vysoké oktanové číslo 130 (stanovené výzkumnou metodou) velmi čistého zemního plynu. Výsledkem je mimořádně úsporný pohon s extrémně nízkou spotřebou 3,5 kg CNG/100 km a emisemi CO2 pouhých 95 g/km. Náklady na palivo pro ujetí vzdálenosti 100 kilometrů tedy činí pouhých 89 Kč (při průměrné ceně zemního plynu 25,40 Kč/kg na 47 veřejných plnicích stanicích CNG v České republice k 1.8.2013; zdroj: www.cng.cz).

Golf a právě představený Golf Variant jsou první dva vozy s pohonem na zemní plyn postavené na základě nové modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Modely jsou od začátku koncipovány nejen pro konvenční motory, ale i pro všechny další nově vyvíjené řady agregátů s modulární konstrukcí, od hybridních systémů a pohonu na zemní plyn až po komponenty čistě elektrického pohonu.

Motory na zemní plyn mají o 25 procent nižší emise CO2 než srovnatelné motory na benzin. Použitím bioplynu lze emise CO2 snížit dokonce o 80 procent. Například v Německu se bioplyn prodává již dnes na 177 plnicích stanicích CNG a průměrný podíl bioplynu na prodeji zemního plynu jako paliva činí 20 procent.

Přechod na vozidlo poháněné zemním plynem není v současnosti spojen s žádnými ústupky – ani v oblasti komfortu, výkonu nebo z důvodu krátkého dojezdu. V Německu lze doplnit nádrže na zemní plyn na 920 místech, v České republice je v provozu již 47 plnicích stanic CNG. Sériová nádrž na benzin prodlužuje celkový dojezd na téměř 1400 kilometrů. Při provozu na zemní plyn lze ujet vzdálenost přibližně 430 kilometrů – a to mimořádně hospodárně, protože náklady na palivo činí přibližně pouhých 89 Kč na 100 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Cadillac ELR je novým elektrickým sporťákem.

Ekologické vlastnosti pohonu na zemní plyn byly mnohokrát potvrzeny různými oceněními. Například eco up! se stal v letech 2012 a 2013 „celkovým vítězem“ v žebříčku ekologických automobilů sestavovaném autoklubem VCD. Up! s pohonem na zemní plyn byl zároveň vyznamenán ekologickou cenou ACV mobil. Passat TSI EcoFuel je rovněž úspěšným modelem s pohonem na zemní plyn a může se pochlubit oceněními, jako je „Žlutý anděl 2012“ v kategorii „Auto budoucnosti“ nebo prestižní pětihvězdičkové ocenění v testu ADAC EcoTest.

Zemní plyn je společně s elektrickou mobilitou jedním ze zásadních pilířů pro realizaci alternativních konceptů pohonu v rámci celokoncernové strategie v oblastech pohonu a paliv. Volkswagen je o přednostech zemního plynu přesvědčen. V současnosti je to jediný alternativní pohon, který je technicky vyzrálý a ekonomicky realizovatelný ve velkých výrobních počtech a bez větších omezení přináší velké snížení emisí CO2.

Zdroj: Volkswagen

Komentáře