Koupit auto v bazaru nemusí být procházka růžovou zahradou. Výběr je sice velký, ale také je tu armáda vyškolených prodejců, kteří kupujícího tlačí tam, kam chtějí oni. Velmi často nebohý kupující odjíždí se zcela jiným vozem, než pro který původně přijel. Proč se toto děje a proč k podobným praktikám často dochází? Důvodů je hned několik.
Snaha prodat ležáky
V každém bazaru jsou auta, která lze označit za takzvané ležáky. Za vozy, které zde jsou již několik měsíců a nedaří se je prodat. A právě na tato auta mohou prodejci aktivně cílit, aby se jich autobazar co nejdříve zbavil a daný vůz zde nezabíral místo pro takové, kterých se za celou dobu prodá klidně několik.
Potřeba mít větší provizi
Prodejci v autobazarech nejsou placeni jenom fixně, ale mají také určitou provizi. Proto se snaží kupujícího natlačit k takovým vozům, na kterých pochopitelně vydělají více. Často se může jednat právě o ležák, u kterého je provize zvýšena, nebo se jedná o vozy s vyšší cenou. I když má kupující určitý rozpočet, jsou mu nabízena auta klidně i o desítky procent dražší.
Cíl nabídnout doprovodné služby
Se získáním vyšší provize může souviset i nabízení doprovodných služeb. Jednat se může nejenom o pojištění, ale také o úvěr. I to je důvod, proč jsou kupující tlačeni do dražších vozů. Ty mají často při využití úvěru i zvýhodněnou cenu. Realita je však taková, že se vzhledem k úrokům může výrazně přeplatit. Někdy i desítky procent z původní půjčené sumy.
Nutnost zamaskovat, že vůz neexistuje
Prohlédnete si webové stránky bazaru, vyrazíte na místo a zde zjistíte, že vámi vyhlédnutý vůz na prodejní ploše není. A patrně zde nikdy nebyl. Je pouhým lákadlem k tomu, abyste přijeli a vzal si vás do péče zkušený prodejce, který už vás mistrně navede k tomu, co chce on sám. Tedy k vozům, které potřebuje prodat a ze kterých vydělá tolik, kolik potřebuje.
Zdroj: https://www.carfax.ca/resource-centre/articles/top-10-ways-to-avoid-used-car-fraud