V Dubaji mají vrakoviště oplývající luxusem. Je plné drahých supersportů

Lamborghini Huracan 2975652 1280

Když se řekne vrakoviště, většina z nás si představí místo plné šrotu, který kdysi snad býval pojízdný. Torza aut českých vrakovišť jsou zbavena všeho, co by ještě mohlo mít nějakou hodnotu, ať už na trhu s použitými náhradními díly, nebo v očích sběratelů. Pokud bychom chtěli znít poeticky, mohli bychom psát o hřbitově plném kostí. V Dubaji si ovšem pod pojmem vrakoviště představují něco trochu jiného, tamní vraky by u nás rozhodně nebyly na odpis.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Pohádkově bohatá Dubaj

Spojené arabské emiráty jsou stát, v němž lidé dávají své bohatství okázale najevo. A v milionářském městě Dubaji tohle platí dvojnásob. Tím spíše, že v této ropné velmoci stojí benzín doslova pár korun, takže vás projížďka ve sporťáku vyjde levněji, než u nás výlet ve Fabii. K takové projížďce můžete například využít supermoderní dvanáctiproudou dálnici. A obliba luxusních i rychlých aut se pochopitelně projevuje také na vrakovištích.

Mohlo by vás zajímat:  Špatná ojetá auta v bazarech nejsou náhodou. Jde o záměr, na kterém se nejvíce vydělává

Vrakoviště nebo muzeum?

Na jedno z dubajských vrakovišť se vydala i youtuberka Supercar Blondie. A to, co zde viděla, jí doslova vzalo dech. Na vrakovišti se jen tak povalovaly miliony korun, většina z nabouraných nebo nepojízdných aut rozhodně nevypadala, že by je nebylo možné opravit. A i kdyby, jen prodejem nepoškozených náhradních dílů byste vydělali slušné peníze. NA vrakovišti totiž byly desítky aut známých značek, například:

  • Ferrari
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Hennessey

Řada aut vypadala spíš jako muzejní exponát než jako vrak. S trochou údržby by se každopádně do sbírky některého technického muzea mohla tato auta dostat. Pokud by se na vrakoviště mohla vydat parta šikovných mechaniků, z místních vraků by určitě dokázali sestavit hned několik aut ve skvělém stavu. A pro fanoušky luxusních aut by vrakoviště klidně mohlo sloužit jako muzeum i v případě, že by všechny vozy zůstaly ve stávajícím stavu.

Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora