V garáži otestovali výkon nového VW Golf, hodnoty oproti papírům se zajímavě rozcházely

Vw 4474539 1920

Volkswagen Golf asi není třeba představovat, ale možná jste nikdy předtím neslyšeli o dynamometru. Představte si ho jako běžecký pás pro auta, na kterém lze v kontrolovaném prostředí a přesně zvolených podmínkách otestovat výkon či jízdní vlastnosti auta. Zajímavostí je, že řada dynamometrů se vyrábí České republice, byť v továrnách zahraničních firem. Jedna se nachází v Hranicích na Moravě a druhá u Olomouce.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nový Volkswagen Golf GTI

Na nový Golf GTI fanoušci netrpělivě čekali, Volkswagen už předem avizoval, že půjde o pěkně neposedné autíčko. A svůj slib splnil beze zbytku. Základní charakteristiky nadupaného hatchbacku jsou:

  • Typ motoru: přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec řady EA888 evo4 s výkonem 241 koní
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
  • Maximální rychlost: elektronicky omezena na 250 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 6,5 l/100 km
Mohlo by vás zajímat:  Bavorák nebo Opel: Sprint známých aut z osmdesátek má překvapivého vítěze

Vyššímu výkonu a zajímavým jízdním vlastnostem bohužel odpovídá i vyšší cena, základní model se v České republice oficiálně prodává zhruba za tři čtvrtě milionu, z informací od prodejců ale vyplývá, že výprodejové slevy na letošní modely budou počátkem příštího roku více než zajímavé.

Jak si vedl na dynamometru?

Testy na dynamometru občas ukazují, že automobilky to s oficiálními údaji často trochu přehánějí. Ale Volkswagen si zřejmě od nedávné aféry, které se přezdívá Dieselgate, dává velký pozor na to, aby si u veřejnosti neudělal nový škraloup. Nebo se jí podařilo software, který pozná, že je auto na testech, ještě zdokonalit, Golf si totiž vedl skvěle.

Mohlo by vás zajímat:  Řidiči se chovají jako ženy. Na jednoduchou otázku zalžou a řeknou úplně jiné číslo

Při dvou testovacích jízdách byl výkon motoru 247 a 240 koní, což odpovídá udávané hodnotě. Zrychlení z nulové do stokilometrové rychlosti trvalo ještě o chloupek méně, než by podle papírových předpokladů mělo, zhruba 6 vteřin. A rozjet se maximální rychlostí, kterou se z Golfu podařilo dostat, trvalo celkem 37 vteřin.

Zdroj: Autorský text

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora