V některých případech se přezutí na letní pneumatiky může spíš vymstít

Přezout na letní, nebo nechat zimní? Odpověď nemusí být úplně jednoznačná, protože je celá řada situací, kdy může být lepší ponechat zimní sadu kol. I když na letní ježdění nejde o úplně dokonalou volbu, někdy to může být lepší i bezpečnější. Připomeňme však, že zimní pneu jsou určeny hlavně do nižších teplot. Při vyšších mohou ztrácet své kvalitativní vlastnosti a mohou se více opotřebovávat. Bezhlavě však přezouvat na letní také nemusí být ideální. Proč?

Staré pneumatiky

Každá pneumatika má svou určitou životnost. Je jasné, že v prvních letech provozu budou její vlastnosti jiné, než například za deset let. Na boku pneumatiky lze najít informace o tom, kdy byla vyrobena. A z toho lze vypočítat její stáří. I když má stále dobrý vzorek, už může být za limitem své životnosti a nemusí být bezpečné ji používat. To už je lepší jezdit na nové zimní pneumatice, i když i to má svá rizika.

 

Zdroj obrázku: Pixabay

Sjeté pneumatiky

Minimální vzorek na pneumatikách je dán zákonem. Jedná se o hranici, do které mají pneumatiky svou kvalitu a jsou zajištěny i jejich vlastnosti. Samozřejmě stále platí, že čím je vzorek lepší, tedy hlubší, tím lépe. Především pokud jde o záběr nebo odvod vody. Pokud máme letní pneumatiky příliš sjeté, skoro bez vzorku, může to být větší riziko, než když se rozhodneme vyrazit na silnice stále s obutou zimní pneumatikou.

Nekvalitní pneumatiky

Mnoho lidí při výběru pneumatik hledí jenom na jednu jedinou věc. A to na cenu dané pneumatiky. Nejde však o úplně ideální postup. Na trh se dostávají i různé nekvalitní pneumatiky, které lákají hlavně nízkou cenou, ale kvalitativně na tom nejsou nijak dobře. I tady může být v mnoha situacích lepší kvalitní značková zimní pneumatika než bezejmenná letní guma z Číny, o které nikdo neví, co za pár stovek ujetých kilometrů udělá. Zvláště při vyšších rychlostech, kdy může být jakýkoliv defekt velmi nebezpečný.

Zdroj: https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/tire-guide-all-season-vs-winter-vs-summer-tires