Přezout na letní, nebo nechat zimní? Odpověď nemusí být úplně jednoznačná, protože je celá řada situací, kdy může být lepší ponechat zimní sadu kol. I když na letní ježdění nejde o úplně dokonalou volbu, někdy to může být lepší i bezpečnější. Připomeňme však, že zimní pneu jsou určeny hlavně do nižších teplot. Při vyšších mohou ztrácet své kvalitativní vlastnosti a mohou se více opotřebovávat. Bezhlavě však přezouvat na letní také nemusí být ideální. Proč?
Staré pneumatiky
Každá pneumatika má svou určitou životnost. Je jasné, že v prvních letech provozu budou její vlastnosti jiné, než například za deset let. Na boku pneumatiky lze najít informace o tom, kdy byla vyrobena. A z toho lze vypočítat její stáří. I když má stále dobrý vzorek, už může být za limitem své životnosti a nemusí být bezpečné ji používat. To už je lepší jezdit na nové zimní pneumatice, i když i to má svá rizika.
Sjeté pneumatiky
Minimální vzorek na pneumatikách je dán zákonem. Jedná se o hranici, do které mají pneumatiky svou kvalitu a jsou zajištěny i jejich vlastnosti. Samozřejmě stále platí, že čím je vzorek lepší, tedy hlubší, tím lépe. Především pokud jde o záběr nebo odvod vody. Pokud máme letní pneumatiky příliš sjeté, skoro bez vzorku, může to být větší riziko, než když se rozhodneme vyrazit na silnice stále s obutou zimní pneumatikou.
Nekvalitní pneumatiky
Mnoho lidí při výběru pneumatik hledí jenom na jednu jedinou věc. A to na cenu dané pneumatiky. Nejde však o úplně ideální postup. Na trh se dostávají i různé nekvalitní pneumatiky, které lákají hlavně nízkou cenou, ale kvalitativně na tom nejsou nijak dobře. I tady může být v mnoha situacích lepší kvalitní značková zimní pneumatika než bezejmenná letní guma z Číny, o které nikdo neví, co za pár stovek ujetých kilometrů udělá. Zvláště při vyšších rychlostech, kdy může být jakýkoliv defekt velmi nebezpečný.
Zdroj: https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/tire-guide-all-season-vs-winter-vs-summer-tires