V Německu je na prodej Octavia s parametry špičkového supersportu

U nás je Škoda Octavia symbolem spolehlivosti a praktičnosti. Že by o voze ale někdo mluvil jako o supersportu, to je spíše velkou raritou a pokud by snad někdo Octávku se superautem srovnával, budou si ostatní ťukat na čelo. I když…

Škoda Octavia unikátních parametrů

Srovnávat Octavii se supersportem by možná přece jenom šlo. A to v případě modelu, který je k prodeji v Německu. Nejde o žádnou další garážovanou kopii po důchodci, ale o skutečný unikát, s ohromujícím výkonem. Tato Octavia totiž nabízí výkon ohromujících 530 koní. V tu chvíli už tento sen českých chatařů opravdu můžeme srovnávat se špičkovými superauty.

Zdroj obrázku: Mobile.de

Pod kapotou Škody Octavia Combi totiž není původní koncernový motor, ale je zde benzinový pětiválec o objemu 2,5 litrů, používaný v Audi RS3. Ten byl dále ještě vyladěn na výkon ohromujících 530 koní. A co to znamená v případě sešlápnutí plynu, čehož si například na německých dálnicích lze užít legálně do sytosti? To, že zrychlení z 0 na 200 kilometrů v hodině bude za pouhých 7,4 sekundy. A kdo nohu z plynu nedá, ten se dočká maximálky o hodnotě 313 kilometrů v hodině.

Majitel už se nabažil

Majitel této upravené Octavie s parametry supersportů už se jízdy v ní patrně nabažil, jelikož auto je nyní k prodeji. A to za cenu 43 500. Nikoliv korun, ale euro. Za tuto cenu získáte praktický kombík s nájezdem 110 000 kilometrů, se kterým můžete klidně vyrazit na chalupu nebo na dovolenou do Chorvatska, a mít jistotu, že kdykoliv bude chtít během vaší cesty někdo závodit, uvidíte jeho pokusy vždy jenom ve zpětném zrcátku.

Zdroj obrázku: Mobile.de

To, že nejde o klasickou sériovou verzi bez úprav, ostatně dokládá i samotný vytuněný design auta, který jasně naznačuje, že tato Octavie bude přece jenom ještě něco lepšího, než co dokážou nabídnout nejvýkonnější dostupné motory běžně dodávané k sériové verzi, která vyjíždí z automobilových linek.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora