V Ženevě to nevyšlo, tak musel VW své první elektrické SUV odhalit online

Studie ID.CROZZ2 se stává realitou v podobě nového modelu ID.4. Volkswagen uspořádal po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, v níž poprvé ukázal konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ten český se dočká na začátku roku 2021. Po modelu ID.33 tak bylo zahájeno odpočítávání pro druhý elektromobil na základě nové modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebskasten). „Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,“ oznámil Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. „ID.4 budeme vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.“

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Volkswagen

Design SUV s nulovými emisemi je mimořádně aerodynamický. Ralf Brandstätter k tomu říká: „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů.“

ID.4 bude uveden na trh zpočátku s pohonem zadních kol. Později bude následovat verze s elektrickým pohonem všech kol. Pod podlahou interiéru je umístěna vysokonapěťová sada akumulátorů, což přispívá k nízkému těžišti a velmi vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. To jsou důležité předpoklady pro dosažení optimální jízdní dynamiky. Stejně jako všechny modely na základě platformy MEB nabídne i ID.4 neobvykle prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi je přehledně uspořádaná a důsledně digitalizovaná. Intuitivní ovládání probíhá v naprosté většině případů prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Volkswagen

Modely ID.4 a ID.3 jsou pro Volkswagen důležitými milníky na cestě k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Již do roku 2025 mají flotilové emise CO2 značky Volkswagen klesnout o jednu třetinu. Volkswagen v současnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel. Elektrické pohony budou totiž společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, mezi něž patří například úspěšný Golf, významně přispívat ke snižování flotilových emisí.

Mohlo by vás zajímat:  Nový trumf Mazdy zazáří v Ženevě. Tajnosti jsou na místě
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Volkswagen

Proto byla během webové prezentace věnována pozornost nejen modelům ID., ale také novým vozům Volkswagen s hybridním pohonem. Mezi ně patří nový Touareg R4. Díky němu je nyní i nejvýkonnější Volkswagen poháněn hospodárným externě nabíjitelným hybridním systémem. Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW (340 k) poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k). Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Volkswagen

Pro každodenní dojíždění je ideální také nový Golf GTE5. Jeho hybridní pohon s možností externího nabíjení je koncipován pro sportovní výkony. Dvěma zdroji hnací síly jsou elektromotor o výkonu 85 kW (115 k) a přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI vyladěný na 110 kW (150 k). Elektromotor a TSI poskytují společně celkový nejvyšší výkon 180 kW (245 k). Při používání pouze elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE nejvyšší rychlosti 130 km/h. Jako další významnou novinku představuje Volkswagen nový model Golf GTD6, jehož inovativní systém Twindosing výrazně snižuje emise oxidů dusíku v porovnání s předchůdcem. Premiéru slaví také osmá generace modelu Golf GTI7, jehož bylo vyrobeno již více než 2,3 milionu vozů. Nejnovější verze je poháněna čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválec se dodává sériově ve spojení s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je pro nové GTI k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

1) ID.4: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
2) ID. CROZZ: Studie.
3) ID.3: Vozidlo se v Evropě zatím neprodává.
4) Touareg R: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
5) Golf GTE: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
6) Golf GTD: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
7) Golf GTI: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

Zdroj: TZ Volkswagen

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora