V zimě hrozí autu víc než námraza na oknech. Nízké teploty dokážou napáchat velké škody

Pokud parkujete venku, když v zimě klesají teploty hluboko pod nulu, koledujete si o celou řadu problémů. Některým materiálům i součástkám totiž mrazivé podmínky vůbec nedělají dobře. Noční mráz tak může vyústit nejen v úmorné škrabání námrazy z čelního skla, ale také v poruchy, jejichž oprava se prodraží.

Led je odolnější než plast

Hluboko zmražený led, který se přes noc vytvoří nejen na sklech, ale i na dalších prvcích, bývá hodně pevný, často pevnější než součástky auta. Takže když dojde na lámání chleba, respektive ledu, většinou se tyhle křehké součástky rozlomí dříve než led. Typicky se jedná o plastové hadičky a různá těsnění. Ty byste proto měli preventivně namazat technickou vazelínou nebo silikonovým sprejem, klesne-li teplota více než několik stupňů pod bod mrazu.

Zdroj obrázku: Pixabay

Zbavte se vlhkosti

Pokud jezdíte v zimě na sněhu, vody je všude plno. Za jízdy sníh a led roztají, protože vaše auto generuje teplo. Po zaparkování ovšem začne auto chladnout a tekutá voda opět tuhnout v pevnou ledovou krustu. Po jízdě byste proto měli auto preventivně otřít a zbavit vlhkosti, a to zvenku, ale také uvnitř.

Zatímco s vnitřní vlhkostí, která má na svědomí zamlžování oken, se popasujete snadno a rychle, stačí auto pořádně vyvětrat a pak pustit klimatizaci, která má integrovaný filtr k odvádění přebytečné vlhkosti, s ošetřením exteriéru je to těžší. Abyste si ušetřili práci před další cestou, vyplatí se savou textilií otřít alespoň okna a také tu část střechy, ze které by na čelní sklo mohla stékat voda.

Vyjměte autobaterii

Skvělým, byť poněkud podceňovaným preventivním opatřením je vyjmutí autobaterie. Většina baterií celkem hravě přežije mírnou zimu s teplotami pár stupňů pod nulou, ale pokud musí čelit arktickým nocím, její životnost se rychle zkracuje.

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora