Velká SUV si lidé kupují z mnohých důvodů. Jedním z nich je i potřeba tahat těžké přívěsy

Obrovská SUV nejsou zrovna vhodnými vozítky do města nebo na úzké tuzemské okresní silnice. Mají však celou řadu dalších výhod. I proto jsou v současné době čím dál tím populárnější. Sice se stávají jakýmsi módním doplňkem, ale nemůžeme jim upřít ani funkci velkých pracantů.

Jedním z hlavních důvodů pořízení velkého a silného SUV může být potřeba tahat těžký přívěsný vozík. Kolik nejoblíbenější vozy utáhnou?

Audi Q7 – silný tahoun z Ingolstadtu

Německá automobilka před pár lety představila inovovaný model Q7, který patří k nejoblíbenějším modelům v segmentu SUV vozů. Pod kapotou duní masivní motor kombinovaný s pohonem všech kol Quattro, který je laděný spíše sportovním směrem. Audi Q7 se ale nezalekne ani těžkého přívěsu. Podle údajů výrobce si hravě poradí s bržděným přívěsem o hmotnosti 2 700 kg. Vrcholný model S Q7 dokonce zvládne 3 500 kg.

Ford Edge – masivní Američan nepotvrdil svou pověst

Tažné zařízení u Fordu Edge rozhodně nedosahuje tak dobrých výsledků, jak by se na první pohled mohlo zdát. Tento model je k dispozici s pohonem všech čtyř kol, díky čemuž je tažení přívěsu pohodlné i v obtížnějších podmínkách. Bohužel nevhodná volba převodovky limituje hmotnost bržděného přívěsu na 2 000 kg, což není příliš mnoho.

Jak je na tom tuzemská Škoda Kodiaq?

Elektroinstalace je u tažného zařízení neméně důležitá. I proto je Škoda Kodiaq vybavená koulí již z továrny. Pokud zvolíte modelovou variantu s dvoulitrovým dieselem a dvouspojkovou převodovkou DSG, můžete za autem táhnout přívěs o hmotnosti až 2 500 kg. Pokud ovšem vlastníte sedmimístnou variantu, snižuje se maximální hmotnost přívěsu na 2 000 kg.

Kupujete si SUV kvůli tahání těžkých přívěsů? Pozorně si prostudujte technické parametry, protože ne všechny nové modely disponují stejnými možnostmi.

Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora