Velké obrazovky v autech – kdo chce jít proti proudu?

Dotykové obrazovky se během několika málo let staly důležitou součástí našeho každodenního života. Své místo si našly i v automobilovém průmyslu. A stejně jako se v poslední době zvětšují obrazovky chytrých telefonů, zvětšují se i obrazovky v interiérech vozidel. Ne všechny automobilky ale s tímto moderním trendem souhlasí.

Zbytečné rozptýlení pozornosti

Zatímco například nové modely americké firmy Tesla mají obrazovky infotainmentu téměř přes celý středový panel přístrojové desky, jsou i automobilky, které naopak upozorňují na to, že velké obrazovky s sebou přinášejí určitá rizika. Jednou z těchto automobilek, která má na neustále se zvětšující obrazovky v autech spíše kritický názor, je britský Jaguar Land Rover. Jeho šéfdesigner Ian Callum uvedl, že podle jeho názoru jsou velké dotykové obrazovky v interiéru vozidel nevhodné a zbytečně odvádějí pozornost řidiče od řízení.

Začátek konce velkých obrazovek?

Navíc podle Calluma řidiči sami ani nechtějí, aby se přes tyto obrazovky ovládaly stále další a další prvky, například nastavování sedadel či zrcátek. K jejich nastavení není podle Calluma nutné rozptylovat se díváním na obrazovku. Callum, do jehož portfolia spadají například modely Aston Martin DB7 či Ford RS200, patří mezi celosvětově uznávané designery, a proto se předpokládá, že jeho odmítavý postoj k obřím obrazovkám by mohl mít vliv nejen na budoucí modely firmy Jaguar Land Rover, ale na automobily obecně.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Porsche se chystá na použití čtyřválcových motorů s turbem