Velmi pomalá jízda je ten nejhorší způsob, jak se snažit ušetřit palivo

Mnoho řidičů se snaží různými způsoby ušetřit palivo. Jedním z takových způsobů je i pomalá jízda. Tato možnost však není úplně vhodná. Ba co více, v mnoha případech jde o ten nejhorší postup, který lze ve snaze ušetřit pár deci benzínu nebo nafty udělat. Z jakého důvodu? Je jich celá řada.

Nízké otáčky autu nesvědčí

S pomalou jízdou je velmi často spojeno i to, že je motor držený ve velmi nízkých otáčkách. Ano, je pravdou, že čím vyšší otáčky, tím více si motor bere, ale zároveň je nutné vědět, že ty úplně nízké mu rozhodně nesvědčí. Dlouhodobá jízda v naprosto minimálních, nevyhovujících otáčkách může vést nejenom k možnému zlenivění motoru, ale i tomu, že bude poškozen.

Při rozjezdech si auto bere i desítky litrů

Pomalejší jízda má na spotřebu skutečně vliv, o tom není pochyb. Jak z hlediska nižších otáček, tak i z hlediska menšího odporu vzduchu. Nutno ale podotknout, že příliš pomalé rozjezdy, třeba na semaforech, nejsou to pravé. Vždy je na místě co nejrychleji dosáhnout určité stabilní optimální rychlosti. Právě rozjezdy jsou totiž spojeny s aktuální spotřebou i několika desítek litrů paliva. A čím déle pokus o rozjezd potrvá, tím hůře pro spotřebu.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pomalu, tedy stále pod plynem

Jet velmi pomalu znamená, že musíme mít neustále nohu na plynovém pedálu a dodávat vozu palivo. Naopak když jedeme rychleji, máme tu možnost takzvaného plachtění – tedy dojezdu k semaforům nebo do obce bez nutnosti šlapat na plyn. V tu chvíli jedeme i stovky metrů zcela zdarma, což může být mnohdy i lepší než varianta pomalé jízdy.

Nejenom rychlost, ale i pomalost je nebezpečná

Ne vždy je nebezpečná jenom vysoká rychlost. Jako řidič jedoucí hodně pomalu jsme pro ostatní překážkou. Ti mohou začít ztrácet nervy, stejně jako mohou začít i riskovat. Třeba při nebezpečném předjíždění. Ani zde tedy nemá velmi pomalá jízda smysl.

Zdroj: https://suttoninsurance.com/blog/why-slow-driving-can-be-dangerous/