Jsou tu první mrazy a také první sněhové nadílky. Majitelé automobilů začínají řešit známou situaci. Bude lepší ponechat auto na venkovním parkovišti, nebo s ním zajet do garáže? I když druhá možnost se často zdá jako lepší, není to tak úplně pravda. Ideální místo na zimní parkování zkrátka neexistuje.
Klíčová výhoda garáže
Garáž na první pohled skýtá samé výhody. Kdo jezdí v zimě, ten je samozřejmě může potvrdit. Pokud je garáž alespoň mírně temperovaná, nehrozí jakákoliv námraza na oknech. Stejně tak se lze jednoduše vyhnout i pravidelnému očišťování auta od sněhu. Kdo má plug-in hybrid nebo elektromobil, může výhodu garáže spatřovat i v tom, že bude nasedat do již vyhřátého vozu a hned vyrazí.
V garáži hrozí i problémy
S garáží ale souvisejí také problémy. V temperované garáži začnou ulpěné nečistoty tát. V tu chvíli je pod vozem značná kaluž vody, která komplikuje nastupování. Také je rizikem zvýšená vlhkost, která spolu se solí z posypu zvyšuje riziko vzniku koroze. Ne každý má totiž garáž dostatečně větranou. Problém ale může nastat i v tom, že zvýšená vlhkost garáže se následně dostává jak do elektroinstalace vozu, tak i do samotného domu.
Ani venku to není dokonalé
Venkovní parkování však také není úplně dokonalé. Pravidelné škrábání okének a odhazování sněhu není nic příjemného. A mráz vozu také škodí, hlavně potom akumulátoru. Navíc dojít do auta vrstvou sněhu nebo bláta také není ideální. Lidé bydlící na sídlištích, kteří jinou možnost nemají, by mohli vyprávět.
Kompromis je namístě
Při parkování je třeba udělat kompromis a nejlépe se rozhodovat dle počasí. Když hrozí tuhé mrazy a sněhová nadílka, je z hlediska pohodlnosti vhodná garáž. Při teplotách kolem nuly bez hlášených srážek může být naopak lepší parkovat venku a neriskovat zmíněné problémy s vlhkostí uvnitř domu. Úplně nejlepší je však vytápěná a dobře větraná garáž s odvodem vody z podlahy. Ne každý na to ale při budování myslí.
Zdroj: https://www.firestonecompleteautocare.com/blog/driving/garage-vs-outdoor-parking/