Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína

0

Značka Audi založila před 20 lety tržní segment sportovních prémiových kompaktních vozů prvním modelem S3**. Nyní představuje novou generaci – v karosářských verzích S3 Sportback** a S3 Limuzína**. Jejich motor 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 228 kW (310 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Oba modely (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4*; kombinované emise CO2 v g/km: 170 – 169*; S3 Limuzína: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 – 165*) zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. Hnací sílu přenáší suverénně na vozovku sedmistupňová převodovka S tronic, inteligentně řízený pohon všech kol quattro a specifický sportovní podvozek S, na přání s elektronicky řízenými tlumiči. Technicky vyspělý charakter modelů S3** završuje mnoho dalších novinek – například koncept ovládání, informační a zábavní systémy nebo asistenční funkce.

Silný charakter: Design a osvětlení
Nové modely S3** dávají svůj dynamický charakter najevo na první pohled. Přídi dominuje maska chladiče Singleframe s mřížkou, tvořenou velkými kosočtvercovými prvky, ve spojení s působivými otvory pro přívod vzduchu. Kryty vnějších zpětných zrcátek zaujmou lesklou povrchovou úpravou v odstínu hliníku. Od světlometů až k zadním svítilnám probíhá bez přerušení výrazná ramenní část karoserie. Plochy pod ní jsou konkávně klenuté. Tento nový motiv v designu značky Audi zvýrazňuje podběhy kol. Nové modely S3 Sportback** a S3 Limuzína** se na přání dodávají se světlomety Matrix LED. Jejich pixelové pole z 15 segmentů LED zajišťuje funkci digitálních světel pro denní svícení. Deset z uvedených segmentů přitom vytváří dvě vertikální linie. Při pohledu zezadu umocňuje sportovní vzhled vozu velký difuzor ve spojení se čtyřmi koncovkami výfukové soustavy.

Výkonný: Pohon
Nové modely S3 (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4*; kombinované emise CO2 v g/km: 170 – 169*; S3 Limuzína: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 – 165*) velmi dynamicky pohání jednotka 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 228 kW (310 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m. Vynikající plnění válců zajišťují systémy ze světa high-tech, jakým je například Audi valvelift system (AVS), který podle provozních podmínek mění zdvih výfukových ventilů. K vysoké účinnosti a hospodárnosti přispívá systém řízení provozní teploty. Oba modely (S3 Sportback: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4*; kombinované emise CO2 v g/km: 170 – 169*; S3 Limuzína: kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3-7,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 166 – 165*) zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy a nenuceně dosáhnou elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Prostřednictvím sériově dodávaného systému Audi drive select může řidič zvýšit intenzitu zvukového projevu výkonného přeplňovaného čtyřválce.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Kia EV9: Plně nabitá baterie vozidla vám zajistí elektřinu pro celý dům až na 4 dny

Extrémně rychle řadící sedmistupňová převodovka S tronic s funkcí setrvačné jízdy přenáší hnací sílu na vozovku ve spolupráci s pohonem všech kol quattro. Hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka před zadní nápravou rozděluje točivý moment variabilně mezi přední a zadní nápravu v závislosti na provozních podmínkách. Vůz díky tomu nabízí kombinaci vysoké úrovně dynamiky a stability s hospodárností a potěšením z jízdy. Řízení systému pohonu má na starosti modulární systém řízení jízdní dynamiky. Tento nový systém síťově propojuje pohon všech kol quattro s elektronicky řízeným stabilizačním systémem a na přání dodávanými elektronicky řízenými tlumiči.

Dynamický: Podvozek
Podvozek se čtyřprvkovou zadní nápravou a progresivním řízením nabízí již v sériové výbavě nejlepší předpoklady pro mimořádné potěšení z jízdy. Karoserie má o 15 milimetrů nižší světlou výšku. Na přání montuje Audi sériově dodávaný sportovní podvozek S také s elektronicky řízenými tlumiči. Ventily v tlumičích regulují průtok oleje. Tím se jejich charakteristika individuálně a kontinuálně přizpůsobuje podmínkám na vozovce, jízdním situacím a požadavkům řidiče během tisícin sekundy. Rozsah mezi krajními nastaveními pro mimořádně komfortní či nekompromisně dynamickou jízdu je ještě širší než u předchůdce. Intenzivní a spontánní zpomalování zaručuje nový elektrický brzdový posilovač. Všechny čtyři kotoučové brzdy mají vnitřní chlazení. Audi montuje sériově černé, na přání červené brzdové třmeny. Modely S3** jezdí sériově na 18“ kolech, na přání mají ráfky průměr 19 palců.

Velkorysý: Prostorový koncept
V porovnání s předchůdci mají nové modely S3** větší vnější rozměry. Karosářské verze Sportback** a Limuzína** jsou o tři, resp. čtyři centimetry delší a v obou případech o tři centimetry širší. Pětidveřová verze má vnější délku 4,34 metru, u čtyřdveřové je to 4,50 metru. Co se týče vnější šířky (1,82 metru), vnější výšky (1,43 metru) a rozvoru náprav (2,64 metru), jsou obě karosářské varianty až na minimální rozdíly identické. Cestující mají v interiéru k dispozici větší šířku v úrovni ramen a loktů. Zavazadlový prostor modelu S3 Sportback** nabízí v závislosti na poloze zadních sedadel objem 325 až 1145 litrů, u Limuzíny** je to 370 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Dacia Logan II - k sedanu se připojí kombi a pickup

Sportovní: Interiér 
Výrazně sportovní design nových modelů S3** pokračuje v interiéru – mimo jiné novou, kompaktní pákou voliče sedmistupňové převodovky S tronic, ozdobným obložením z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a klikami dveří, jejichž design připomíná tvarové řešení světlometů. Přístrojová deska je zaměřena na řidiče. Výrazné výdechy ventilační soustavy tvoří jeden celek s clonou nad panelem přístrojů, čímž umocňují sportovní charakter. Sériově dodávané digitální přístroje se zobrazují na 10,25“ displeji. Alternativně je na výběr digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit a jeho verze „plus“ – v obou případech se používá displeji s úhlopříčkou 12,3 palce. Varianta plus nabízí navíc tři různé módy zobrazování. Na přání dodávaný paket dekoračního osvětlení plus vytváří za tmy ušlechtilé světelné efekty. Nově vyvinutá sportovní sedadla mají v sériové výbavě čalounění vyrobené z velké části z recyklovaných lahví PET a zvýrazněným stylovým kontrastním prošíváním.

Uprostřed přístrojové desky má své místo 10,1“ dotykový displej, vložený do velké plochy s černou povrchovou úpravou. Displej rozpoznává ručně psaná písmena a poskytuje akustickou zpětnou vazbu. Další sériově dodávanou možností pro ovládání informačního a zábavního systému jsou hlasové pokyny včetně formulací z hovorového jazyka. Na přání dodává Audi průhledový displej.

Nová generace: Informační a zábavní systém 
Ovládací koncept MMI nových modelů S3** vychází z třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů (MIB 3). Jeho výhodou je desetinásobný výpočetní výkon oproti předchůdci. Základem konektivity je rychlé připojení k internetu LTE Advanced a integrovaný hotspot WLAN. Plánování trasy je flexibilní a přesné. Navigační systém nabízí předpovědi vývoje dopravní situace, satelitní fotografie Google Earth s vysokým rozlišením a informace o plynulosti dopravy. Individuální nastavení, jako například často zadávané cíle nebo preferovaný režim klimatizace, lze ukládat do až šesti uživatelských profilů.

Mezi internetové služby Audi connect patří mimo jiné služby Car-to-X, které pomáhají vyhledávat parkovací místa v ulicích nebo projíždět městy, jakým je Düsseldorf či Ingolstadt, „na zelené vlně“ díky komunikaci se semafory. Konektivita mezi novými modely Audi S3 a chytrým telefonem uživatele běží bezplatně prostřednictvím aplikace myAudi App, ale také prostřednictvím systémů Apple Car Play, Android Auto a Audi phone box – v tomto případě se telefon propojí s anténou vozidla a indukčně se nabíjí. Další funkcí je Audi connect key. Ta opravňuje k odemknutí nebo uzamknutí vozidla a ke spuštění motoru pomocí chytrého telefonu Android. Fanoušci HiFi ocení prémiový audiosystém Bang & Olufsen s ohromujícím prostorovým zvukem.

Mohlo by vás zajímat:  Čínský vlastník technologií Saabu představil sportovní sedan na jeho základech

Vždy po ruce: Asistenční systémy
Nové modely S3** dávají zřetelně najevo technické kompetence značky Audi také v oblasti asistenčních systémů. Audi pre sense front, asistent pro vyhýbací manévry s asistentem pro odbočování a asistent pro jízdu v jízdním pruhu jsou součástí sériové výbavy – a pomáhají předcházet nehodám. Na přání se dodávají další asistenční systémy, mezi něž patří asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro vystupování, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a parkovací asistent. Adaptivní asistent pro částečně automatizovanou jízdu zajišťuje řízení vozidla v podélném i příčném směru. Udržuje konstantní rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Kromě toho pomáhá řidiči drobnými zásahy do řízení. Asistent pro hospodárnou jízdu podporuje řidiče v jeho snaze o snižování spotřeby paliva.

Termíny: Uvedení na trh a ceny
Předprodej nových kompaktních modelů S3** začne v mnoha evropských zemích v srpnu 2020. První vozy zamíří k prodejcům na počátku října. České ceny ještě nebyly stanoveny. Při uvedení na trh mohou zákazníci objednávat limitovanou edici „Edition one“. Její lakování v odstínu žlutá Python (Sportback) nebo červená Tango (Limuzína) je doplněno černými ozdobnými prvky. Sériová výbava verze „Edition one“ zahrnuje rovněž 19“ kola a sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Nappa se žlutým kontrastním prošíváním.  Audi S3, stejně jako všechny modely Audi, se standardně dodává v České republice s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120 000 kilometrů.

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů
Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik

Audi S3 Sportback
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,4
kombinované emise CO2 v g/km: 170 – 169

Audi S3 Limuzína
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 – 7,2
kombinované emise CO2 v g/km: 166 – 165

Zdroj: TZ Audi
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora