Víme nejlepší zimní pneu pro zimu 2014/2015 – podle čeho vybírat?

Čísla ukazují, že řidiči nejvíce vyhledávají nákup letních pneu v březnu a zimních v říjnu. Čas se tak pomalu převalil mezi těmito obdobími a první řidiči se již začínají po možnostech pro tuto zimu poohlížet. Zatímco u letních pneu je zákonná hranice hloubky dezénu 1,6mm, u zimních je to o hodně více – na silnici můžete vyjet s dezénem minimálně 4 mm hlubokým. Pokud navíc zimáky nakoupíte již teď, obchod se vám často odmění o něco nižší cenou, než byste za pneu zaplatili v sezóně. Navíc také nehrozí, že by váš model ve vašem rozměru neměli – to samé se bohužel nedá říct o hektickém nákupu zimních pneu v sezóně.  A podle čeho vlastně vybirat? V první řadě platí, že ne vždy je nejdražší pneu ta nejlepší. I přesto, že cenovka je v případě prémiových pneu jistou zárukou kvality, vždy lze nakoupit o něco výhodněji, a to ať už v otázce kvality, tak i ceny. Ideálním vodítkem jsou tak testy zimních pneumatik, které se snaží kvality jednotlivých modelů objektivně srovnat. Na TestPneumatik.eu každoročně tyto testy shromažďujeme a snažíme se z nich vyrobit stručný přehled zimních pneu, který by měl pomoci každému, kdo je právě vybírá. Zde přinášíme krátký výběr toho nejlepšího.

Mohlo by vás zajímat:  Pořídili jste si nedávno auto na úvěr či na leasing? Zbystřete pozornost!

Continental ContiWinterContact TS850

TS850 od Continentalu je pneumatika, která je prověřována v každém testu, jen za poslední rok 8x. A v sedmi z nich zvítězila. Proto se odborníci shodují na tom, že se jedná o nejuniverzálnější zimní pneumatiku. Pokud je dostupná pro váš vůz a nezaleknete se ceny prémiové pneumatiky, jakou tento Continental je, jistě je ideální variantou i pro vás. Letos navíc výrobce představil verzi pro větší automobily a vozy SUV s názvem TS850P, od které se taktéž očekávají skvělé výkony. Na oficiální výsledky této novinky si však budeme muset počkat na první testy pneumatik, které obvykle přichází na podzim.

Michelin Alpin A4 a 5

Největší konkurencí TS850 od Continentalu je z pohledu testů jistě Michelin Alpin A4, který se za svým soupeřem pravidelně umisťoval na druhém místě. Vyrábí se ve více rozměrech než Conti a její vlastnosti jsou také nadstandardní, a jak to u pneumatik Michelin bývá, v oblasti výdrže pneumatiky jsou na tom opět nejlépe. Aby toho nebylo málo, Michelin přišel pro letošek s novinkou, která by měla pomyslného krále zimních pneumatik shodit – Michelin Alpin 5. Novinka by se měla zlepšit ve všech ohledech, nejvíce v aquaplaningu a jízdě na ledě. To také potvrzují dojmy z představení pneumatiky v Innsbrucku, kde zúčastněné odborné servery nešetřili chválou. Jestli ale bude lepší než Continental, to nám odhalí až letošní testy pneumatik.

Mohlo by vás zajímat:  Vše pro auto

Nokian WR D3 – nejlepší poměr cena/výkon

Jak jsem psal v úvodu, ne vždy znamená nejdražší to nejlepší, co můžete koupit. To platí dvojnásob pro Nokian WR D3, která se umístila v šesti nejlepších i navzdory své přijatelné cenovce. To z ní dělá ideální zimní pneu pro ty, kteří chtějí výkon bez kompromisů za přijatelnou cenu. Nokiany jsou známé svým severským puncem, skvělé vlastnosti na sněhu a ledu jsou tak samozřejmostí. Co ale u severské pneu zaskočí, jsou vlastnosti na suché vozovce, kde suverénně porazila zástupce všech tříd. V menších rozměrech je také z hlediska cena/výkon zajímavá pneumatika Firestone Winterhawk 3, která sice byla testována jen 2x, ale vždy se umístila do 4. místa a její cena je také více než zajímavá.