Vlastnit BMW vede k vlastnictví dalších BMW

James Conlan z australského Brisbane má doma dvě zajímavá BMW.  Fanouškem auta se stal v dětství při sledování televize, kde kromě Formule 1 obdivoval hlavně šampionáty V8 Supercars a britské cestovní vozy BTCC. V těch startovaly vozy podobné těm, které jezdily po ulicích. James původně ani nechtěl klasické auto, to se rozhodl koupit až později, když se rozpomněl na své dětství.

Tři roky pátral, hledal a sháněl, než objevil své BMW M5 z roku 1990. Skvělé fotky a doložená servisní historie ho přiměly letět do Melbourne a vůz koupit. Auto mělo v té dobe najeto 60 tisíc mil, James přidal dalších 5 tisíc a žádné z nich nelituje. Ke koupi ho motivovala touha vyzkoušet si nějaký vůz od mnichovské divize M, ale původně hledal model M3 E46. Nakonec ale koupil klasický vůz, který bude dostatečně pohodlný v běžném provozu. V tom M5 vyniká díky motoru S38 s objemem 3,6 litru a výkonem 320 koní. Jelikož jde o jeden z prvních modelů, nemá typická kola Throwing Star. Vůz je stále v původním stavu, ani radio nebylo vystřídáno za modernější. Jedině tlumiče byly vyměněny před pěti lety. James svou M5 miluje, protože je to podle něj perfektní sleeper. Nevšímá si ho policie, většina lidí ani neotočí hlavu. Jen málokdy si někdo všimne decentních znaků divize M.

Důvod koupé druhého BMW, modelu 318i generace E30 byl prostý – Jamesovi bylo líto tahat vůz například do špatného počasí. Svoje druhé BMW z roku 1984 koupil od svého mechanika a člena BMW Clubu v Brisbane, který si pořídil novou X5. A James tak za polovinu ceny nového hatchbacku získal automobil, který mu rozjasní tvář pokaždé, když otevře garáž. Jeho 318i je v perfektním stavu a má najeto 50 tisíc mil. Pod kapotou má čtyřválec M10 s výkonem 103 koní, který pochází už z modelů 2002. Až na kola z modelu iS a nižší pružiny je vůz také v originálním stavu a budí u lidí větší pozornost, než M5.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ukázalo podobu nové M4 Cabrio

Se svou M5 James jezdí jen na delší cesty a výlety, protože do městského provozu se moc nehodí. Auto vyníká i na horských silničkách, kde zdatně konkuruje moderních hot-hatchům. Díky dlouhému rozvoru je navíc empětku velmi snadné ovládat. Navíc jako každému výkonnému vozu, ani M5 nesvědčí, pokud s ní jedete pomalu. Abyste cítili vůz, tak vytočtě motor nad pět tisíc otáček, teprve pak začne ten správný tanec….

Zdroj: Petrolicious