O vlhkosti v kabině se můžete dočíst v mnoha článcích. Přestože je zde přítomná po celý rok, zaznamenáte ji hlavně v zimě, kdy má na svědomí nepříjemné zamlžování oken. Interiér auta přitom není jediným místem, kde může vlhkost motoristům nadělat vrásky. Bohužel se jí totiž daří pronikat i na místa, na kterých bychom ji rozhodně nečekali.

V palivové nádrži
Podobně jako na jiná místa, i do palivové nádrže se dostává především vzdušná vlhkost. Tedy pokud není v nádrži nějaký otvor, ale to už je zcela jiný problém. Jak za jízdy palivo v nádrži ubývá, je nahrazováno vzduchem. A pokud zrovna nejezdíte v poušti, ve vzduchu je obvykle také vlhkost. V českých podmínkách je jí obvykle nejvíce na jaře a na podzim, ale největší paseku nadělá v zimě.
Vzdušná vlhkost kondenzuje na stěnách vaší nádrže a pak stéká do paliva. Malé kapičky vody v palivu obvykle nevadí, motor si s ní dokáže poradit a voda je stejně jako jiné drobné nečistoty spálena, respektive se při spalování paliva odpaří. A za určitých okolností dokonce může zvýšit výkon motoru. V zimě ale voda v nádrži zamrzá, v palivu tvoří ostré krystalky ledu, které mohou poškodit nádrž samotnou, sání nebo vstřikování.
Světla
Zdánlivě nepochopitelně může vypadat skutečnost, že voda se dokáže dostat i pod kryty světlometů. V tomto případě je obvykle na vině nekvalitní či zpuchřelé těsnění mezi kryty samotnými a karoserií, ale vlhkost se může do světel dostat i z druhé strany, což se stává ještě častěji. Agresivnější styl jízdy či jízda na nerovném povrchu totiž mohou vyviklat objímku žárovky a vzniklé štěrbiny vlhkost využije.

Vlhkost ve světlometech může snižovat výkon i životnost žárovek, kromě toho světelným paprskům pochopitelně vadí zamlžená skla. Abyste pronikání vlhkosti do světlometů zamezili, je dobré je jednou za čas zkontrolovat, případně vyměnit těsnění a také kontrolovat uchycení žárovek, které může být potřeba znovu přilepit na místo.