Vlhkost v interiéru auta je problém nejen v zimě, bývá zdrojem nebezpečných patogenů

S vlhkostí se v autě potýkáme hlavně v zimě, kdy je hlavním viníkem zamlžených oken. Ale paseku umí nadělat i v jiných měsících, kdy si jí často ani nevšimneme. Ve vlhku se tradičně daří různým škůdcům, jako jsou plísně, bakterie nebo mykózy. Většinu z nich pouhým okem nezaregistrujeme, minimálně v počátcích, ale poznáte je po čichu. Auto, jehož interiér „kvete“, má zvláštní a poněkud nepříjemný odér. Alergici nebo děti pak mívají potíže takovým autem jezdit. S přebytečnou vlhkostí byste proto měli bojovat v každém ročním období, nejen v zimě.

Klimatizace je základ

Základem boje proti přebytečné vlhkosti je klimatizace, ve které je vzduchový filtr. Ten mimo jiné odvádí vlhkost ven z vozu. Ale pozor, řada českých řidičů zanedbává údržbu klimatizace, a tedy i tohoto vzduchového filtru. Ten je třeba pravidelně čistit, optimálně každé tři měsíce, a navíc kontrolovat, zda nedojde k nějakému mechanického poškození, které by snížilo jeho účinnost. Poškozený filtr už většinou nejde opravit, je třeba jej vyměnit.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pořádný úklid

Klimatizace nicméně odvádí vlhkost z auta jen v době, kdy je puštěná. Pokud auto necháte několik dní zaparkované venku, vlhkost se v něm bude postupně hromadit, není-li vůz v perfektním stavu. Perfektním stavem máme na mysli kompletně omytý a vyčištěný vůz, který má zkontrolované a správně ošetřené těsnění, například silikonovým gelem či vazelínou.

Pokud není auto uklizeno, kromě vlhkosti se v něm daří i v úvodu zmíněným škůdcům. Vlhkost se v autě drží hlavně v čalounění a polstrování, pokud však budou čisté a ošetřené, přestane se na ně vázat. Stejně je tomu i s dalšími interiérovými prvky vašeho vozu – pozornost je dobré věnovat především oknům, na nichž vlhkost kondenzuje. Tento jev výrazně omezíte, pokud budou okna umytá a odmaštěná. Do vyčištěného auta pak můžete pro jistotu umístit silikagel, který vlhkost váže.