Volkswagen chce změnit dosavadní pozice Škody a Seatu

Škoda měla v rámci koncernu VW plnit roli značky, nabízející za relativně málo peněz dost muziky. Postupem času se však z konkurenta Dacie stal spíše konkurent mateřského Volkswagenu, což donutilo německý koncern jednat – podle nové strategie se tak domácí automobilka posune do vyšších sfér trhu a zároveň níže uvolní místo chystané low-endové značce samotného Volkswagenu.

Prvním střípkem luxusnějších zítřků je, jak potvrdil šéf Škody Winfried Vahland, koncept VisionC, který mladoboleslavská firma prezentuje na ženevském autosalonu. První čtyřdveřové kupé v historii značky nabízí dynamičtější design, který se odrazí i v dalších modelech značky, kterými budou nová Fabia či Superb. 

Evropské prodeje Škody se sice meziročně propadly o 2% na 921 000 kusů, přičemž původní marketingový plán značky počítá s prodejem 1,5 milionu automobilů v roce 2018, i tak je ale Škoda jednou z nejúspěšnějších evropských divizí koncernu VW. Plánovaný posun výš pak kromě zvýšení prodejů, které mají už letos překročit milion kusů, také za cíl udělat místo pro levné modely nové značky, kterou Volkswagen připravuje.

Jasnější vymezení čeká také Seat, který naposledy pohořel při snahách o dobytí čínského trhu. Výraznější zaměření na Evropu dokazuje i fakt, že v loňském roce jeho prodeje zde narostly o 11% na 355 000 kusů. Tahounem je přitom řada Leon a momentálně především kombi Leon ST. Ten už během pár týdnů prodeje zaujal na 20 000 zákazníků. Přesto je návrat k ziskovosti, ve které automobilka nebyla od první poloviny první dekády nového století, v nedohlednu. 

Zdroj: europe.autonews.com