Volkswagen míří do Ženevy s modernizovanými deriváty Pola

Kromě modernizace klasického Pola uvidíme na stánku německé automobilky v Ženevě rovněž upravená provedení téměř všech derivátů. Dočkáme se tak falešného SUV CrossPolo, ekologicky sportovního Pola BlueGT i vyloženě úsporné verze BlueMotion.

CrossPolo profituje z kontrastu výrazného lak karosérie a černých ochranných plastů. Chybět samozřejmě nesmí vyšší světlá výška, stříbrné doplňky karosérie a velká, v tomto případě sedmnáctipalcová kola. V interiéru je nové především čalounění, volant, páka ruční brzdy a hlavice řadící páky. Pod kapotou najdeme zatím blíže nespecifikovanou dvojici dieselů TDI a také benzínový motor TSI. Všechny plní emisní normu Euro 6.

Na sportovnější notu hraje Polo BlueGT s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm, který disponuje také systém vypínání poloviny válců. V kombinaci s šestistupňovým manuálem si hatchback řekne v průměru o 4,7 l/100 km, kdo neholduje ručnímu řazení může mít sedmistupňový automat DSG. Po vizuální stránce těží BlueGT ze sedmnáctipalcových kol, o 15 mm sníženého podvozku, decentního zadního spoileru a výraznějších nárazníků, respektive dveřních prahů.

Nejúspornější verzí Pola bude BlueMotion, jež může mít pod kapotou zážehový litrový tříválec TSI o výkonu 90 koní a spotřebou 4,1 l/100 km nebo vznětový tříválec 1.4 TDI o výkonu 75 koní, který si v průměru řekne o 3,1 l/100 km a má udávaný dojezd 1400 km. Designové změny oproti klasickému Polu zahrnují pneumatiky s nízkým valivým odporem, aerodynamickou masku chladiče nebo jinak udělané nárazníky.

Pro zájemce o dravější vzhled, ale úsporný diesel má Volkswagen možnost, připlatit si za vizuální paket R-Line, který po vzhledové stránce nabízí šestnácti- nebo sedmnáctipalcová kola, upravenou masku, zadní spoiler a mírně upravené nárazníky. Interiér má nové čalounění sedadel, sportovní volant, speciální prahy dveří a nové dekory. Volkswagen zároven potvrdil, že v příštím roce uvede na trh plug-in hybridní verzi a verzi s pohonem na CNG.

Mohlo by vás zajímat:  Rally Mexico 2015 - Ogier stále vládne

Zdroj: Volkswagen