Volkswagen představil Golf R v praktičtější verzi kombi

O zařazení praktičtější karosérie kombi do nabídky sportovního Golfu R se spekuluje už nějakou dobu. Na autosalonu v Los Angeles se spekulace změní ve skutečnost a v ostrém bestselleru tak převezete rodinu s pořádnou porcí nákladu.

Základní princip se oproti hatchbacku nezměnil a Golf R Variant tak dostal přední nárazník s většími vstupy vzduchu, odlišnou masku chladiče, zadní difuzor s dvojitou koncovkou výfuku a 18palcová kola Cadiz (za příplatek 19palcová Cadiz nebo Pretoria) s pneumatikami 225/40. V přední světlech se vedle LED diod pro denní svícení objevují bi-xenonové výbojky, zadní světla jsou spolu s osvětlením SPZ kompletně z LEDek.

V interiéru zaujmou sportovní sedadla v kombinaci kůže a Alcantary s logem R a černo-šedou barvou. Volant, také s logem R, je dole zploštělý a najdete před ním sportovní budíky (tachometr je cejchovaný do 320 km/h). Další změny, jako modré podsvícení, dekory v provedení Carbon Race nebo loga R, patří spíše k decentním. Ve výbavě nebude chybět automatická klimatizace nebo multimediální systém Composition Touch, za příplatek lze dostat čalounění kůží Nappa. Kufr pojme v základní konfiguraci 605 litrů, po sklopení sedadel pak 1620 litrů.

Pod kapotou bude přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 300 koní mezi 5500 – 6200 ot./min s točivým momentem 380 Nm mezi 1800 – 5500 ot./min. Díky pohonu všech kol 4Motion a šestistupňové automatické dvouspojkové převodovce DSG „vystřelí“ Golf R Variant na 100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se na maximálních (a obligátních) 250 km/h. Na 100 km přitom spotřebuje 7,0 l benzínu a na 1 km připadá 163 g CO2. Stejně jako hatchback dostal Variant stabilizační systém ESC Sport a příplatkový (s adaptivními tlumiči DCC sériový) systém Driving Profile Selector s volbou jízdních režimů Eco, Normal, Individual a Race, v kombinaci s adaptivními tlumiči přibude ještě režim Comfort.

Zdroj: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat:  Modernizované Polo GTI dostalo větší motor