Volkswagen představil novou Santanu. Po 30 letech!

30 let je už pěkně dlouhá doba a to i na život průměrného automobilu. Zatím tuto hranici pokořili snad jen soudruzi z Ruska a také německý Volkswagen. V Číně vyráběný a v Číně prodávaný Volkswagen Santana se totiž dočkal nástupce a to po oněch třiceti letech!

A že to vzal Volkswagen z gruntu! Hranaté tvary jsou ty tam, nyní nastupují tvary zaoblené, jež připomínají současnou produkci značky. Bystré oko jistě pozná, to krátkozraké si nyní přečte, že Santana vychází ze Škody Rapid! A to nejen tvarově, ale hlavně konstrukčně. S Rapidem (a jeho klonem Seatem Toledo) sdílí Santana platformu PQ25. Znamená to jediné – rozvor 2603 mm a zavazadelník o objemu 480 litrů. Stejně jako včera odhalený Rapid pro Čínu je i tenhle Volkswagen sedanem jako poleno. 

Interier pak nabídne typickou směsici dílů od VW a od jiných značek z koncernu. Standardní vybavení bude obsahovat mimo jiné v závislosti na výbavě také přední, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, palubní počítač, parkovací senzory nebo střešní okno. 

Pod kapotou budou (světe div se) dvě jednotky. Slabší 1.4 má výkon 90 koní, silnější 1.6 pak 110 koní. Že už jste tyto parametry někde slyšeli? Není divu, vždyť stejné motory má i čínský Rapid! Cenu automobilu prozatím automobilka tají, ale dá se odhadovat, že bude ležet někde malinko výše než u domorodé verze Rapidu. Připomenu, že ta začíná v přepočtu na asi čtvrt milionu korun