Volkswagen představil podobu modernizovaného Pola

Modernizovaná podoba Volkswagenu Polo oko automobilového nadšence překvapí jen těžko. Technicky však vzal německý výrobce tento facelift tak důkladně, že pod kapotou nezůstal kámen na kameni.

Vzhled nového Pola dává jasně najevo, že jeho větším sourozencem je nový Golf. Především ním byl totiž inspirován vzhled předního nárazníku a masky chladiče s horizontálními lamelami. Za příplatek se dají, poprvé v segmentu, pořídit diodová přední světla. Zadní část se dočkala nového nárazníku a nového designu světlometů. Na výběr je dále pět designů litých kol a osm nových barev karosérie. V interiéru najdeme nový přístrojový panel, nový volant a upravenou středovou konzoli s novými tlačítky ovládání ventilace a topení a pěti- nebo šestiapůlpalcovou obrazovkou multimediálního systému

Z bezpečnostních systémů se ve standardu objeví multikolizní brzda, za příplatek potom adaptivní tempomat, systém hlídající únavu řidiče nebo systém Front Assist s nouzovým brzděním. Nově je Polo vybaveno elektro-mechanickým posilovačem řízení a elektronicky řízenými adaptivními tlumiči Sport Select, jež jsou dostupné za příplatek.

Pod kapotu se nastěhovala celá paleta jednotek, splňující emisní normu Euro 6. Zážehové motory nově zastupují základní tříválec 1.0 MPI s výkonem 60 a 75 koní, známý již z Up!u, a 1.2 TSI o výkonu 90 a 110 koní. Na vrcholu pyramidy i nadále zůstávají verze BlueGT se čtyřválcem 1.4 TSI, deaktivací válců a výkonem 150 koní, respektive Polo GTI s 1.4 TSI a výkonem 192 koní (o 12 koní víc než doposud). Další novinkou je verze 1.0 BlueMotion TSI o výkonu 90 koní. Vznětové tříválcové jednotky budou nově nabízeny s jednotným objemem 1.4 litru ve třech výkonových stupních – 75, 90 a 105 koní. Z převodovek i nadále zůstává na výběr pěti- a šestistupňový manuál, stejně jako sedmistupňový automat DSG.

Mohlo by vás zajímat:  Enyaq iV nabízí elektromobilitu ve stylu značky Škoda

Zdroj: Volkswagen