Volkswagen představuje v Ženevě koncept nové generace modelu CC

Osmá generace Volkswagenu Passat je v porovnání s tou sedmou určitě přitažlivější a dynamičtější. Podobný osud nejspíše čeká i příbuzné čtyřdveřové kupé CC, jehož podobu naznačuje koncept Sport Coupé GTE.

Zlatý koncept je zajímavý nejen 21palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami, ale také ztvárněním přední části. Té dominuje rozměrná přední maska s chromovanými lamelami, jejíž součástí jsou také LED diodová hlavní světla. Agresivní přední nárazník je doplněn neméně výrazně tvarovanými nástavci prahů a v zadní části ještě decentně naznačeným difuzorem se dvěma koncovkami výfuku. I skupinová světla jsou kompletně diodová a spolu se spoilerem na víku kufru dávají zadním partiím charakteristický vzhled. Ač se to na první pohled z tvaru i krátkých převisů (909 mm vpředu a 1120 mm vzadu) nezdá, karosérie měří 4869 mm na délku, 1407 mm na výšku a 1864 mm na šířku.

Mohlo by vás zajímat:  Opel ukončí výrobu hybridní Ampery

Čtyřmístná kabina posouvá designový jazyk Passatu do futurističtějších vod, když přístrojový panel tvoří 12,3palcový displej Active Info Display s 3D efektem. Ten mění barvu podle toho, v jakém režimu pracuje motor. Vedle přístrojového panelu jsou v interiéru další čtyři displeje – 10,1palcový tvoří výstup infotainmentu s navigací na středové konzoli, 12,3palcový je mezi zadními sedadly a dva 10,1palcové jsou připevněny k předním sedadlům pro cestující vzadu. Dotykové zóny vedle multimediálního systému slouží k nastavení čtyřzónové automatické klimatizace. Vizuálně zajímavým prvkem je přechod palubní desky ve výplně dveří, prosklená střecha stejně jako joystick šestistupňového dvouspojkového automatu DSG, který je se samotnou převodovkou spojen elektronicky. Stylový design pak není vykoupen ani stísněným vnitřním prostorem – rozvor 2841 mm a zavazadlový prostor 480 litrů jsou toho důkazem.

Mohlo by vás zajímat:  Čínský elektromobil za pár šupů. Značka Aiways si brousí zuby ne Evropu

Pohonné ústrojí tvoří třílitrový přeplňovaný šestiválec TSI o výkonu 299 koní s točivým momentem 500 Nm, přední elektromotor integrovaný do skříně šestistupňového automatu DSG o výkonu 54 koní s točivým momentem 220 Nm a zadní elektromotor o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. Systémový výkon plug-in hybridního GTE je 380 koní, přičemž celý může být díky zadnímu elektromotoru a elektrickému spojovacímu hřídeli přenášen na všechna kola (v základní konfiguraci jsou poháněna přední kola). Pohonné ústrojí pracuje v režimech Hybrid, E-Mode, GTE-Mode a Battery Charge/Battery Mode. V čistě elektrickém režimu ujede auto díky 10,7kWh lithium-iontovým akumulátorům 50 km, pokud máte zvolený kombinovaný hybridní režim, pak auto při spotřebě 2 l/100 km ujede až 1200 km. Sluší se zmínit také dynamiku – akcelerace z 0 na 100 km/h zabere v režimu GTE-Mode 5 sekund a maximální rychlost je 250 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Tesla Roadster má mít obrovský dojezd! O kolika kilometrech se mluví?

Zdroj: Volkswagen