Volkswagen přestavěl úspornou XL1 na sportovní XL Sport

Mnoha řešeními revoluční Volkswagen XL1 stanovil laťku v segmentu superúpsorných vozů, asi nikdo by si však pod jeho kapotu netroufl narvat motocyklový motor a přestavět jej na sporťák. Nikdo, až na Volkswagen, který aktuálně v Paříži vystavuje kreaci se jménem XL Sport.

V jeho útrobách už netrůní dvouválcové TDI s elektromotorem, ale upravený motor V2 (válce svírají 90 stupňů) z nového Ducati 1199 Superleggera, který je nejvýkonnějším dvouválcovým motocyklem na světě. Výkon 200 koní při 11 000 ot./min a točivý moment 134 Nm tak rozhodně nepřekvapí, stejně jako vpravdě snové zrychlení na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlost 270 km/h, což je nejlepší hodnota, jako kdy vyvinulo auto s výkonem 200 koní. Přes sedmistupňovou dvouspojku DSG jsou poháněna zadní kola.

Mohlo by vás zajímat:  Shelby Cobra Daytona Coupe na prodej

Kromě velmi povedeného motoru se o skvělé dynamické parametry stará rovněž nízká hmotnost automobilu, která se udržela hluboko pod tunou, a příkladná aerodynamika. Celkových 890 kg bylo dosaženo použitím samonosné karosérie se skořepinovou konstrukcí, vyrobenou především z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Okna dveří jsou vyrobena z polykarbonátu, horní část bočních oken je z důvodu úspory hmotnosti pevná a otvírat lze pouze spodní segment. Čelní okno je vyrobeno ze speciálního tenkého skla. Pod koeficient odporu vzduchu cx = 0,258 se podepsal nejen tvar karosérie, ale rovněž i speciální vzduchové clony, odvádění vzduchu z podběhů kol, optimalizovaná spodní část vozu, vzduchové kanály v přední kapotě, výsuvný zadní spoiler s pohonem z Lamborghini Aventador a adaptivní otvory pro odvádění horkého vzduchu, integrované do zadního výklopného víka.

Mohlo by vás zajímat:  Upravené Volvo 122 Amazon Coupé hledá majitele

S úspornou XL1 sdílí XL Sport například křídlové dveře, LED diody pro denní svícení a v zadním pásu světel, absenci masky chladiče, digitální vnější zpětná zrcátka, mírně předsazená přední sedadla a některé prvky interiéru, mezi kterými nechybí volant či ovládání na středové konzoli. Naopak zcela nový je digitální přístrojový štít a dekor palubní desky, zvenku jsou to především 18palcová kola z hořčíkové slitiny (o 23,9 kg lehčí než kola z hliníku) s pneumatikami 205/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, za nimiž najdeme karbon-keramické brzdy. Otevíratelné je také zadní víko, umožňující přístup k motoru, převodovce a 107litrovém zavazadlovému prostoru.

Mohlo by vás zajímat:  Italdesign GEA Concept - Luxus po italsku

Podvozek, integrovaný do mimořádně pevného ocelového prostorového rámu, je tvořen lichoběžníkovou přední nápravou s dvojicemi příčných, nestejně dlouhých ramen a systémem odpružení pull rod, zatímco zadní náprava, rovněž s dvojicemi nestejně dlouhých příčných ramen, používá odpružení typu push rod. V porovnání XL1 je studie XL Sport o notnou poci milimetrů větší – na délku má 4291 mm (XL1 3888 mm), na šířku 1847 mm (XL1 1664 mm) a na výšku 1152 mm (XL1 1153 mm). Prodloužen byl také rozvor, a to na 2424 mm (XL1 1224 mm).

Zdroj: Volkswagen