Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4 Motion R-Line Highline – s pár centimetry navíc

1

Značka Volskwagen disponuje celkem širokou nabídkou vozů kategorie SUV a já jsem se aktuálně s jedním z nich svezl. Redakčnímu testu jsem podrobil model Tiguan, konkrétně pak Tiguan Allspace.

Volskwagen Tiguan Allspace je prodlouženou variantou klasického kompaktního Tiguanu. A právě toto znatelné prodloužení ho staví do role největšího konkurenta „škodováckému“ Kodiaqu.

V testu jsem aktuálně vyzkoušel prodlouženého Tiguana v nejvyšší výbavě R-Line Highline, který byl vybaven nejsilnější naftovou biturbo motorizací, která spolupracovala se sedmistupňovým DSG automatem.

Vnější vzhled verze R-Line

Allspace je od klasického Tiguanu prodloužen o 215 mm, toto prodloužení je docíleno také větším rozvorem, nečekejte tedy žádné nevkusné prodloužení karoserie v místech zadního převisu. Jeho celkové proporce jsou tedy velmi vzhledné, vyvážené a líbivé.

Testovaná verze byla navíc vybavena paketem R-Line, který nejen jeho vnější vzhled značně přiostřil. Přední partii tento volitelný paket obohatí o jinak tvarovaný nárazník, který je vybaven charakteristickou signaturou ve tvaru písmene „C“ v černé barvě. Dále tu máme například zadní spoiler, difuzor, černé lemy podběhů kol a přídavné díly dveří lakované v barvě vozu. Dalšími prvky jsou lišty s logem R-Line, nebo plaketka na přední mřížce chladiče. Celkový slušivý dojem pak dotváří 19“ litá kola Sebring, v našem případě pak 20“ kola Suzuka.

Ve výsledku musím vnější vzhled testovaného vozu hodnotit rozhodně pozitivně. 

Prostornost a kvalitní zpracování interiéru

Prodloužený Tiguan Allspace v interiéru nabídne mnoho prostoru. Převážně pak pro posádku v druhé řadě. Ta je navíc vybavena posuvnými a sklopnými sedáky, které usnadňují přístup do případné třetí řady sedadel.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic 5D - Přeneste se do budoucnosti...

Pod podlahou, půdorysně rozměrného, zavazadlového prostoru je umístěn úložný prostor, který je u testované biturbo motorizace zmenšený o zde umístěnou autobaterii. Jinak, dle údajů výrobce, disponuje Tiguan Allspace 700 litrovým základním objemem zavazadlového prostoru.

Palubní deska pak vykazuje velmi dobré koncernové zpracování a výbornou přehlednost. Přístrojový štít před řidičem byl v rámci výbavy Highline vybaven plně digitálním displejem, který disponoval šesti nastavitelnými motivy.

Volitelný paket R-Line se pak svými prvky jasně projevuje také v interiéru vozu. Hliníkové prahové lišty s logem, multifunkční sportovně tvarovaný kožený volant nebo sportovní pedály, to vše jsou výrazné prvky, které se pojí právě s tímto paketem.

Biturbo pod kapotou

Vrcholná verze Tiguanu si pod kapotu, co se motorizace týče, vysloužila také vrcholnou verzi. O pohon testovaného vozu se staral naftový přeplňovaný dvoulitr disponující výkonem 176 kW. Testované biturbo dále spolupracovalo se sedmistupňovým DSG  automatem, který bezproblémově distribuoval výkon na všechna čtyři kola.

Volskwagen Tiguan Allspace je aktuálně nabízen se šesti motorizacemi. Vrcholem naftové varianty je testované 176 kW naftové biturbo. Nafta je dále k dispozici ještě se slabším 110 kW a silnějším 140 kW dvoulitrem. Benzín je pak v nabídce s 1.5 TSI se 110 kW, nebo s 2.0 TSI se 140 kW, nebo 162 kW.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Jaguar XE

Testované dvoulitrové biturbo pracuje velmi tiše a kultivovaně. Jeho spolupráce se sedmistupňovým automatem funguje výborně. Nemalých 176 kW výkonu a 500 Nm točivého momentu umí toto „soukolí“ přenést na vozovku s obrovským přehledem a velkým komfortem na palubě. Až samotný údaj na tachometru je jistým upozorněním na to, že už je třeba sundat nohu z plynu.

Testovány Tiguan si v průměru vzal okolo 8 l / 100 km, což je v kontextu s jeho potentní motorizací a širokým „dvacítkám“ celkem slušný údaj.

Stran podvozku nabídl vůz příplatkové adaptivní tlumiče, které své vlastnosti měnily na základě zvoleného jízdního režimu. Fungování podvozku jen nutno pochválit za jeho rozmanité vlastnosti, dále pak za to, jak se porovnal s dvacetipalcovými disky obutých do pneumatik o rozměrech 255 / 40.

Kombinace silného motoru, adaptivního podvozku, pohonu všech kol a širokých pneumatik dělala z testovaného Tiguanu vozidlo, kterému dynamická jízda nebyla vůbec cizí. Přepnutí do sportovního režimu pak celý vůz ztvrdilo a dodalo mu značné odvahy a jistoty při ostřejším jízdním stylu.

Otočný ovladač umístěný vedle páky automatické převodovky nabídl nejen vyvolání  volby jízdního režimu, ale také ovládání pohonu 4Motion, které upravuje elektroniku pohonu dle zvoleného povrchu (sníh, šotolina, atd.). Upřímně, testovaný Tiguan mě na „nízkoprofilových dvacítkách“ do většího terénu nezlákal a více jsem ocenil jeho rozmanité jízdní vlastnosti na českých okreskách.

Mohlo by vás zajímat:  TEST: Nissan Leaf

Hodnocení

Hodnocení začněme již tradičně pohledem do ceníku, základní „prodloužený“ Tiguan Allspace s benzínovou pohonnou jednotkou, manuálem a pohonem pouze přední nápravy startuje na částce 735 900 Kč včetně DPH. Základní naftu s manuálem a pohonem pouze přední nápravy pak pořídíte od 802 900 Kč včetně DPH. Mnou testovaná vrcholná verze, disponující nejsilnějším naftovým biturbem, sedmistupňovým DSG automatem, pohonem všech kol a nejvyšší výbavou R-Line Highline, tak tu pořídíte od 1 340 900 Kč včetně DPH.

Pro srovnání dále uvádím základní cenu klasického „krátkého“ Tiguanu, ta startuje na částce 691 900 Kč včetně DPH. Jeho vrcholnou verzi pak s nejsilnějším naftovým biturbem, sedmistupňovým DSG automatem, pohonem všech kol a nejvyšší výbavou R-Line Highline pořídíte od 1 307 900 Kč včetně DPH.

Když pomineme vyšší pořizovací cenu Tiguanu, převážně tedy ve vyšších výbavových řadách, je cenový rozdíl prodloužené od klasické verze, v kontextu s celkovou cenou, celkem zanedbatelný.

Prodloužená verze pak navíc nabídne možnost až sedmimístného uspořádání, jejím hlavním pozitivem je však větší zavazadlový prostor, případně pak celková ložná plocha.

Testována vrcholná verze nabídla díky paketu R-Line celkově velmi pohledný a dynamický styl, který je adekvátně podpořen dobrými jízdními vlastnostmi, a to díky výkonné pohonné jednotce a dobře fungujícímu podvozku. Bohužel nejslabší stránkou tohoto vozu se pak pro mě stala celkem zásadní věc a tou je jeho vyšší pořizovací cena.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora