Již několikrát jsme zmiňovali, že Volkswagen bude mít v Ženevě opět velmi zelenou expozici. A zopakovat to musíme i nyní, při představení elektrického e-Golfu, který prostě jednoduše strčíte do zásuvky.
Elektřina ze zásuvky nabije lithium-iontové články o kapacitě 26,5 kWh, které jsou umístěné pod zadními sedačkami, jež svou energii předají elektromotoru o výkonu 115 koní. Ten pak výkon přenese na vozovku skrze přední kola. Zrychlení proběhne za slušných 11,8 sekundy, maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd při plně nabitých bateriích je 175 km, nabití na takovou úroveň pak trvá 20 minut (rychlonabíječka) i 5 hodin (klasická domácí síť).
Jenomže je tu malý háček. Výše uvedená dynamická data platí pouze pro jízdní režim Normal. Pokud řidič zvolí režim Eco, výkon se sníží na 95 koní a nepojedete více než 120 km/h. Pokud chcete uspořit ještě více, zvolíte režim Range, který vypne klimatizaci a sníží maximální rychlost na 95 km/h. Zase ale ujedete nejspíše více než deklarovaných 175 km.
A jak elektromotor omezí běžné užívání auta? Kufr se zmenší na 345 litrů, auto přibere 250 kg a kolemjdoucí Vás briskně poznají díky novému přednímu nárazníku a absenci výfuků. V interiéru pak na Vás vykoukne nový panel budíků a upravený LCD monitor na středové konzoli.
Zdroj: carscoops.com