Volkswagen ukazuje na srazu GTI také nový plug-in hybrid

Plug-in hybridní Golf GTE je jako alternativa k benzínovému GTI a naftovému GTD v prodeji už více než rok. Na legendární sraz GTI u jezera Wörthersee však míří tato varianta úplně poprvé a hned ve své nejpotentnější podobě.

Nutno však přiznat, že GTE Sport toho s běžným GTE moc společného nemá. Karosérie konceptu je vyrobena převážně z uhlíkových vláken a disponuje mnoha futuristickými prvky. Přední části dominují LED diodová světla, charakteristická modrá linka nad reflektory i maskou chladiče a trojice nasávacích otvorů, vzadu je mohutný karbonový difuzor se dvěma koncovkami výfuku, karbonový střešní spoiler a LEDková skupinová světla. Auru výjimečnosti dodávají vozu vzhůru se otevírající dveře, 20palcová kola ve vytažených blatnících i kontrast bílé karosérie s prvky z karbonu.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai ix35 Hydrogen FCEV - Vodíkové SUV již v roce 2015

Dynamicky tvarovaný interiér je pouze dvoumístný, intimní chvilky řidiče a spolujezdce navíc narušuje masivní karbonový středový tunel, ze strany řidiče opatřený několika tlačítky a modrými světelnými pásky. Oba pasažéři mají k dispozici anatomicky tvarovaná sedadla s pětibodovými pásy, před řidičem je navíc dvouramenný volant s pádly pro manuální řazení. Mnohem zajímavější je však přístrojový štít, tvořený trojicí displejů. Ty dávají dohromady jakousi posloupnou řadu podle toho, jak často je řidič využívá. Nejmenší obrazovka zobrazuje zařazený rychlostní stupeň a stav rekuperace energie, prostřední ukazuje aktuálně používaný výkon a intenzitu plug-in hybridního ústrojí a největší podává informace o aktuální rychlosti, dojezdu a v případě jízdního režimu GTE ukazuje také ideální jízdní stopu, respektive počet kol. 

Mohlo by vás zajímat:  Porsche podporuje budování nabíjecích stanic. Pro majitele aut této značky budou zdarma

Režim GTE, kde je využíván plný výkon, však není jediný, ve kterém umí Golf GTE Sport pracovat. Jak se na správný plug-in hybrid sluší, dokáže jezdit také čistě na elektřinu nebo kombinaci elektřiny a benzínu. Pod kapotou je přitom zážehová šestnáctistovka TSI o výkonu 299 koní s točivým momentem 400 Nm, jejíž původ je v závodním Polu WRC. Spalovací motor doplňuje elektromotor o výkonu 115 koní s točivým momentem 330 Nm zabudovaný do šestistupňového dvouspojkového automatu DSG, respektive elektromotor o výkonu 115 koní s točivým momentem 270 Nm v zadní části auta. Celkově tak hatchback dokáže generovat 400 koní a 670 Nm, což v režimu GTE stačí k akceleraci z 0 na 50 km/h za 1,8 sekundy, na 100 km/h za 4,3 sekundy a na 200 km/h za 15,9 sekundy. Jak jste jistě z rozložení motorů pochopili, při permanenci všech tří jednotek je Golf čtyřkolkou. Na opačném konci spektra, v režimu E-Mode, ujede hatchback až 50 bezemisních kilometrů. Kapacita baterii však udávána není. Nakonec je třeba zmínit ještě režim Hybrid s průměrnou spotřebou 2 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Šéf Ferrari je otevřený hybridním modelům

Zdroj: Volkswagen