Volkswagen vyvíjí zcela novou VR6, avšak s přeplňováním

Skalní příznivci značky Volkswagen a nejen ti určitě ví o čem je řeč, když se řekne označení VR6 (neboli Verkürzt and Reihenmotor, přeloženo do češtiny – zkrácený řadový motor a 6 značí počet válců). Tento motor se vyklubal na svět koncem osmdesátých let a disponoval obsahem 2.8 litru, později 2.9 i 3.2 litru. Nejčastěji s touto pohonnou jednotkou byl k vidění Golf třetí generace nebo Corrado, avšak byl usazován do více modelů Volkswagen i jiných v rámci v koncernu.

Historii nechme stranou a pojďme na současnost. Podle dnešních zveřejněných informací to vypadá, že německá automobilka pracuje na nástupci zmíněného motoru VR6. Vývoj bude mít pod dohledem nový šéf vývoje motorů, Fritz Eichler, který před koncernem pracoval u AMG a měl na starosti současné agregáty divize Mercedesu.

Ano, je to důvod k radosti, avšak ne na dlouho. A důvod? Původní VR6, chcete-li „Veruna“, disponovala atmosférickým sáním, jenže u možného nástupce se musíme připravit na přeplňování a to ihned dvojité. Jakýsi koncept nové VR6 byl k vidění na letošní akci Wörthersee a to v prototypu s názvem Design Vision GTI. Pod kapotou měl 3.0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 503 koní a točivém momentu 560 Nm.

Mohlo by vás zajímat:  S know-how vítěze dakarské rally: MINI Countryman Powered by X-raid

Pokud půjde vše podle plánu a nová VR6 se dostane do sériové výroby, musíme očekávat určitě menší výkon a další jiné věci. Výkon produkční verze by se mohl pohybovat v rozmezí 340 – 450 koní, což si myslíme, že i tak je to slušná porce síly a jsme zvědaví, jak tohle dopadne.

Zdroj: worldcarfans.com