Volvo – Již žádný zraněný v našich vozech!

Bezpečnostní experti a vývojáři  automobilky Volvo intenzivně pracují na naplnění představ, že v budoucnosti se žádný jejich vůz nezúčastní dopravní nehody. Jedním krokem na této cestě je cíl, že do roku 2020 by žádný cestující v novém automobilu Volvo neměl být vážně zraněn.

Mnoho nových technologií je šito na míru chování řidičů v dnešní dopravě. Dnešní šoféři se totiž od těch včerejších značně liší. Ti, kteří telefonují nebo kontrolují své e-maily či textové zprávy se objevují stále častěji a vzhledem k tomu, že tyto situace ovlivňují pozornost, kterou věnují dění na vozovce, je zapotřebí brát tuto skutečnost v potaz při vývoji nových technologií.

Mohlo by vás zajímat:  Kombinace kvalitních a lowcost pneumatik na autě je nebezpečná. Test odhalil problémy nejenom v zatáčkách

Výzkum společnosti Volvo Car Corporation se zaměřuje na tři hlavní oblasti: bezpečné udržení vozidla v jízdním pruhu, prevenci nehod na křižovatkách a prevenci kolizí s divokou zvěří.

První jmenovaný systém má za úkol udržet vozidlo v daném jízdním pruhu a pohybovat se v rytmu dopravy v rámci dopravní zácpy. Motor, brzdy i řízení reagují automaticky. Pokud je vozidlo vpředu přinuceno k prudkému manévru kvůli překážce v jeho dráze, pomůže řidiči systém řízení, který zajistí, že automobil zatočí stejným směrem.

Systém pro podporu jízdy v křižovatkách využívá řady čidel, pomocí kterých komplexně hodnotí celou situaci. Pokud je zaregistrována kritická situace, systém ji velmi rychle vyhodnotí a zasáhne. Křižovatky a nájezdy představují nejsložitější část dnešního dopravního prostředí. Když větší množství účastníků silničního provozu z různých směrů souběžně kříží své cesty, stačí malá chyba, která může vyústit v závažnou nehodu.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat Chrysler bude možná diesely vyrábět i nadále

Automobilka Volvo nyní také pracuje na systému detekce zvěře, který dokáže rozpoznat zvíře a automaticky před ním zabrzdit – a to jak za denního světla, tak za tmy. K nehodám s divokou zvěří často dochází při vysokých rychlostech. Cílem tedy je snížit rychlost nárazu z přibližně 100-110 km/h na méně než 80 km/h. Jakmile rychlost poklesne pod 80 km/h, vzroste účinnost bezpečnostních systémů vozidla a riziko závažného poranění se zmenší. Pro tento účel je zapotřebí, aby vůz dokázal zvíře rozpoznat na vzdálenost přibližně 30 metrů.

Mohlo by vás zajímat:  Seat automatizuje venkovní přepravu dílů autonomními roboty

Fotografie: Volvo V40

Zdroj: Volvo Car Corporation