Volvo míří do Ženevy s novými motory pro řadu V40

Nové pohonné jednotky Drive-E společnosti Volvo, které nabízejí prvotřídní jízdní vlastnosti spolu s nízkými emisemi CO2, budou dostupné také pro Volvo V40 a V40 Cross Country

Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: benzínovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem, výkonem 245 koní a točivým momentem 350 Nm nebo naftovým motorem D4, který je taktéž přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 190 koní, respektive točivým momentem 400 Nm. 

Aby byla zajištěna požadovaná citlivost, hladký chod, úspornost a ovladatelnost, jsou motory Drive-E kombinovány buď s novou osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny společnosti Volvo Cars, nebo zdokonalenou šestistupňovou manuální převodovkou, jež byla seřízena pro vyšší hospodárnost. Varianty s automatickou převodovkou jsou na volantu vybaveny řadicími pádly umožňujícími ruční přeřazování.

Spotřeba paliva u Volva V40 D4 s manuální převodovkou klesla až na 3,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 85 g/km. U modelu V40 Cross Country s manuální převodovkou jsou to 4,0 l / 100 km (104 g/km). Spotřeba paliva u Volva V40 T5 s osmistupňovou automatickou převodovkou se předpokládá 5,8 l/100 km (136 g/km).

Součástí motoru D4 je celosvětová novinka, technologie i-Art, která namísto jednoho tradičního tlakového senzoru systému common-rail využívá zpětnou vazbu od každé ze vstřikovacích trysek. Každá vstřikovací tryska je na vrcholku opatřena inteligentním čipem, který sleduje tlak vstřikování. Na základě těchto informací autoregulační systém i-Art zajistí, že bude při každém spalovacím cyklu vstříknuto ideální množství paliva. Naftový motor je vybaven také dalšími vylepšeními, jako jsou moderní systém dvou turbodmychadel, snížené vnitřní tření a inteligentní ventilové řešení chladicího systému, které umožňuje mnohem rychlejší průběh zahřívací fáze při studených startech.

Zdroj: Volvo

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volvo představí v Detroitu koncept nové XC90