Volvo představilo nový marketingový koncept

Automobilka Volvo přechází na zcela novou globální marketingovou strategii Volvo Way To Market, která jí umožní prodávat a uvádět na trh vozy způsoby, které jsou pro globální automobilový průmysl dosud nevídané.

Jedním ze zásadních vývojových posunů v rámci nové marketingové strategie je budoucí zaměření značky Volvo pouze na tři klíčové mezinárodní autosalony, z nichž se jeden koná v Evropě, další v USA a poslední v Asii. Mimo účasti na těchto vybraných událostech bude automobilka Volvo pořádat také svou vlastní každoroční akci, na níž bude prezentovat své produkty a celkovou podobu značky. Dalším významným krokem bude přenesení online prodeje a marketingu do čela marketingové strategie a opravdu výrazné zlepšení služeb nabízených autorizovanými dealery a servisy.

Autosalony

Volvo  si je vědomo nutností prezentovat svou značku, produkty a inovace médiím a zákazníkům, ale automobilové veletrhy nejsou pro tento účel vždy těmi nejvhodnějšími prostředky. Z toho důvodu bude švédská automobilka postupně svou účast na těchto prezentacích omezovat a nakonec zůstane jen u jednoho autosalonu v daném regionu ročně: v Evropě to bude ženevský autosalon, v Číně autosalon v Peking/Šanghaji a ve Spojených státech amerických autosalon v Detroitu.

Namísto přizpůsobení se klasickému rozvrhu autosalonů se automobilka pustí do série nových aktivit, jejichž prostřednictvím bude usilovat o intenzivnější a individuálnější vztah s tiskem a zákazníky. Automobilka bude organizovat každoroční akci Volva koncipovanou podobně, jako tomu bylo u uvedení zbrusu nového Volva XC90 ve Stockholmu v srpnu letošního roku. Na něm bude prezentovat nové produkty a inovace způsobem, jenž bude mnohem harmoničtěji korespondovat se značkou a její identitou.

Mohlo by vás zajímat:  Gigantický falus ochromil Nürburgring

Reklama

Prostředky vynaložené Volvem na reklamu budou nižší než u větších konkurentů značky. Společnost bude využívat jen vybrané mediální kanály, je tedy nezbytné, aby poselství značky Volvo bylo velmi silné a jasně odlišitelné od ostatních značek

Sponzoring

Každá značka automobilového odvětví se nějakým způsobem angažuje ve sponzoringu, což je dáno především tím, že jsou tyto aktivity nutnou součástí obchodní strategie. Automobilka Volvo od této logiky odstupuje a rozhodla se zrušit většinu svých sponzorských aktivit. Namísto nich upevní svůj závazek k závodu Volvo Ocean Race, což znamená i zvýšení investic do této akce. Volvo vnímá regatu Volvo Ocean Race, jež je kombinací mimořádných schopností, smyslu pro férovou hru a odhodláním zdolávat  zdánlivě nezdolatelné,  jako nejnázornější vyjádření filozofie značky.

Online prodej

Společnost Volvo po celém světě postupně zahájí online prodej svých vozů. Nicméně, úkolem online prodeje není nahradit stávající dealerskou síť, ale spíše vytvořit doplňující nástroj pro autorizované dealery. Švédská automobilka zahájila spolupráci se členy své dealerské sítě, jejímž výsledkem by mělo být vytvoření nástroje, který si udrží osobní přístup, jenž je nesmírně důležitý jak pro nákup a předávání vozu, tak i pro jeho servisování.

Mohlo by vás zajímat:  SUV jsou podle odborníků slepá ulička vývoje automobilů

První úspěšný krok na poli digitálního prodeje udělala v září tohoto roku při výhradním online prodeji 1927 vozů speciální edice Volvo XC90 First Edition, která byla prodána během pouhých 47 hodin. Tento úspěch ještě více upevnil závazek společnosti k rozšíření aktivit v rámci online obchodování.

Nový konfigurátor

Namísto stávajícího konceptu „postavení vozu od nuly“, v automobilovém průmyslu hojně využívaného, bude Volvo nabízet zákazníkům jednoduchý a funkční zážitek, který začne výchozí konfigurací navrženou designéry: bude se jednat o plně specifikovaný vůz, který budou mít zákazníci možnost přizpůsobit svému osobnímu vkusu a rozpočtu. Po dokončení výběru bude mít uživatel k dispozici krátké video, na němž si může daný vůz prohlédnout v pohybu. Výsledkem bude nekomplikovaný, příjemný, zábavný a prémiový zážitek.

Špičkové webové stránky

Nové webové stránky společnosti Volvo Cars již nebudou sloužit jen jako prostý zdroj informací. Budou představovat zcela nový zážitek, v rámci kterého jsou každá stránka a každý jednotlivý informační blok prezentovány ve stylu Volvo a v souladu s vystupováním a hodnotami značky.

Autorizovaní dealeři

Všechna nově vybudovaná dealerství budou po celém světě uspořádána stejným způsobem, budou mít jednotný dispoziční i vzhledový, jasně identifikovatelný koncept. Jejich interiéry i exteriéry budou vyzařovat skandinávského ducha ve stylu Volvo. Stávající dealerství budou upravena pomocí drobných detailů, které poukážou na skandinávské kořeny značky (nabízení nápojů ve skleničkách vyrobených ve Švédsku, využívání melodií a vůní, které navozují švédskou atmosféru, a vybudování salónků/čekacích místností, v nichž budou mít zákazníci možnost ochutnat švédskou kuchyni), zvýrazní klíčové atributy a vyzvednou výhody pro spotřebitele produktů Volvo. Všichni zaměstnanci dealerství projdou speciálním školením, aby se seznámili s novými postupy a standardy zákaznického servisu. Personál evropských dealerství bude oblečen v jednotných oděvech navržených švédským módním návrhářem Oscarem Jacobssonem.

Mohlo by vás zajímat:  Řada řidičů stále upřednostňuje manuál, přestože nezvládají ani základní práci se spojkou

Servisní centra

Poslední fází strategie Volvo Way to Market bude poskytování osobních servisních služeb Volvo Personal Service, v rámci nichž bude každému zákazníkovi Volvo poskytnut osobní servisní asistent Personal Service Technician, který se o něj bude starat během celé doby vlastnictví vozu. Aby tento program fungoval, je třeba zavést rozsáhlá školení a rozvinout program, který se postupně začíná využívat v praxi. Koncept osobního servisního asistenta již začalo využívat několik států, ve kterých od té doby výrazně stoupla spokojenost zákazníků. Od roku 2018 budou tuto servisní službu standardně nabízet všechna dealerství Volvo po celém světě.

Zdroj: Volvo