Vozíme je, ale správné zapojení startovacích kabelů často nezvládneme

Startovací kabely se v zimě jeví jako doslova neocenitelný pomocník. Pokud nám akumulátor vypoví službu a nám se nedaří nastartovat, je možné využít pomoc některého z řidičů okolí a využít energii z jeho autobaterie. Na tu se lze připojit pomocí takzvaných startovacích kabelů. Možná je ve svém voze také vozíte, ale víte, jak se mají správně zapojit?

Začíná se plusovým kabelem

Jako první berte do ruky plusový kabel, označený nejčastěji červenou barvou. Jeden konec připojíte k autobaterii nabité – tedy k vozu, který vám energii půjčuje. Konec startovacího kabelu připojíte k plusovému pólu a v tu chvílí hlídáte druhý konec kabelu, který by se neměl ničeho dotýkat. Následně ho napojíte k plusovému pólu vaší, tedy té vybité autobaterie.

Minusový kabel jenom na jeden pól

Nyní minusový kabel, který je obvykle černý nebo modrý. Pokud si myslíte že i ten zapojíte na oba dva póly u autobaterie, tak se mýlíte. Jako první ho připojíte k minusovému pólu nabitého akumulátoru. Potom vezměte druhý konec, který je třeba takzvaně ukostřit. Ideální je najít kovové místo pod vaší kapotou, které je kovové a není natřeno lakem. Tam druhý konec minusového kabelu připnete.

Zkuste nastartovat

Jako první nastartujte vůz s nabitou baterií, jehož motor by měl při startování vašeho auta raději běžet. Následně sedněte do svého a zkuste ho natočit. Lepší volbou jsou spíše kratší intervaly, které několikrát zopakujete. Pokud se několikrát nic nestane, dále se o nastartování nepokoušejte. Pokud motor naskočí, máte vyhráno.

Kabely odpojte přesně v opačném pořadí

Odpojování kabelů by mělo proběhnout v přesně opačném postupu. Tedy nejprve minusový z ukostření potom také z minusového pólu. Následně plusový z vaší vybité baterie a následně z baterie vozu, jehož řidič vám pomohl. A je to. Zase až tak složité to nebylo, ale realita je takové, že mnoho řidičů má se správným zapojením kabelů problémy. Obvykle neznají správné pozadí a zapomínají na ukostření minusového kabelu.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Znáte vozy s drahou opravou? Podívejte se na přehled 20 z nich – 1. část