Vraky na ulicích budou zůstávat. Vláda nepodpoří nový návrh zákona

Headlamp 2940 960 720[1]

Vraky na ulicích jsou velký problém. V první řadě proto, že zabírají parkovací místa. Projektanti měst před mnoha lety jenom těžko tušili, kolik lidí bude vlastnit automobil. A tak dochází k tomu, že v některých velkých, ale i menších městech, je hledání parkovacího místa zážitkem i na několik desítek minut. Problém jsou jak neukáznění řidiči zabírající 2 místa najednou, tak hlavně vraky. Často nepojízdná auta, která již měsíce nebo roky zabírají konkrétní parkovací místo.

Návrh zákona pro jednodušší odstraňování vraků nebude podpořen

Že jsou vraky v ulicích velký problém, to potvrzují nejenom četné Facebook skupiny, ale potvrzují to také stížnosti na magistrátech, nebo hlášení na městské policii. Bohužel ani jedna instituce s tím v podstatě „nemůže nic dělat“. Odtáhnout takový vrak není z legislativního hlediska nic jednoduchého.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Ford Mustang přijde o retro vzhled!

Mohlo by být, ale nebude. Poslanci TOP 09 přišli s novelou zákona, který by přinesl možnost vraky ze silnic a parkovišť odstraňovat mnohem jednodušeji. Srdce mnohých motoristů pochopitelně zaplesalo. Ale jenom na malou chvíli. Obratem se objevil hlas vlády, tedy poslanců ANO a ČSSD. Ti uvedli, že daný návrh zákona nepodpoří.

Co by novelizace zákona přinesla?

Podívejme se na návrh řešící vraky na ulicích blíže. Stručně řečeno se počítalo se třemi fázemi. První by byla spojena s kontaktováním majitele. Jakmile by k tomu došlo, měl by 2 měsíce na to, aby daný vůz, tedy prokazatelný vrak z komunikace nebo parkoviště odstranil, na své vlastní náklady.

Mohlo by vás zajímat:  Nové Piaggio 1 přijíždí do Česka ve dvou verzích. Obě mají cenovku pod 100 tisíc a přinášejí veškeré prémiové vlastnosti

Pokud by to neudělal, nastala by fáze číslo dvě. Po uplynutí dané lhůty 2 měsíců by mohlo být auto zcela legálně odtaženo a v souvislosti s tím přesunuto na záchytné parkoviště. V tu chvíli by začala běžet lhůta druhá, která by byla v délce 6 měsíců. Během té by se mohl majitel o vůz přihlásit. Zaplatil by veškeré náklady a vůz si převzal.

Pokud by ani k tomuto nedošlo, tak by nastala fáze třetí. Ta už by byla spojena s tím, že konkrétní obec by automobil mohla prodat, nebo zlikvidovat. Případné náklady, pokud by nebyly uspokojeny například prodejem, by mohla následně vymáhat u daného majitele.

Mohlo by vás zajímat:  Modernizovaná Kia Stinger 3,3l V6 T-GDi míří do Evropy

Proč zákon nebude podpořen?

A nyní se podívejme na druhou stranu. Na důvody, proč podpořen nebude a proč vraky z českých ulic jenom tak nezmizí. Tím důvodem je například argumentace spojená s tvrdostí daného zákona. Konkrétně s tím, že by mohl přivést do problémů osoby na dovolené. Dále se argumentovalo osvědčenými větami, jako že daný návrh zákona je nepřesný, nesrozumitelný a má vadnou koncepci. K tomu bylo přidáno klasické slovíčkaření.

Závěr je takový, že vláda dané zamítnutí shrnula slovy, že i ona chystá novel zákona, která by měla pomoci odstranit vraky z ulic. Kdy k tomu dojde? Jak bude vypadat? Co přinese? Nechme se překvapit.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora