Vrchol nabídky modelové řady A7 Sportback – sportovní RS7

Předpokládaná premiéra sportovního „kupé“ RS7 Sportback byla původně naplánována až někdy na půlku roku. Audi ale překvapilo a RS7 Sportback je možno vidět již v těchto dnech v Detroitu.

Vizuálně si ji na stánku nespletete! Oproti standardní A7 Sportback, která už je tak odlišná od ostatních, nabídne RS7 nové nárazníky, boční prahy, masku chladiče a především 20-ti nebo 21-ti palcová kola. Za příplatek je také k dispozici optický karbonový paket (na fotkách ho má bílý vůz). V interieru Vás okamžitě „obejmou“ sportovní sedadla a vy se chopíte sportovního volantu, za kterým jsou i upravené budíky. Celý středový panel je pak doplněn o karbonový dekor a pokud se při nástupu díváte na nohy, dost možná si všimnete i nových lišt s logem automobilu. 

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin představil model Vulcan

Důležitá součást takového sportovního modelu je určitě motor. Na tom si dalo Audi záležet a proto můžeme pod kapotou slyšet dvakrát přeplňovaný osmiválec 4.0 o výkonu 560 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm, který je dostupný od 1750 do 5500 otáček za minutu. 

O přenos výkonu na silnici se stará 8-mi stupňová převodovka Tiptronic ve spolupráci s permanentním pohonem všech kol Quattro. I tyto vymoženosti umožní zrychlení na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h (s paketem Dynamic resp. Dynamic Plus odblokován omezovač na 280 km/h resp. 305 km/h). 

Mohlo by vás zajímat:  Pininfarina představí již druhý koncept

Myslelo se také na ekonomii a ekologii provozu. RS7 Sportback tak nabízí funkci COD (cylinder on demand), která umožní vypnout při nižších rychlostech až polovinu válců a snížit tím tak spotřebu i emise. Díky této funkci klesla normovaná průměrná spotřeba na 9,8 l/100 km. 

Stranou zájmu nezůstal ani podvozek. Proto už ve standardu dostanete vzduchové odpružení, které sníží vozidlo až o 20 mm a které nabízí adaptivní tlumiče. Za příplatek se pak dají pořídit ještě vyspělejší tlumiče s trojí možností nastavení a také systém DRC (dynamic ride control).

Mohlo by vás zajímat:  Lamborghini Jalpa na prodej

O zastavení se starají odvětrávané kotouče o průměru 390 mm, za příplatek se však dají pořídit i keramické brzdy o průměru 420 mm, které doplňují antracitově šedé třmeny brzd.