Pokutu může řidič dostat za celou řadu věcí. Poměrně častá je potom pokuta za rychlost. Změřit řidiče, který nedodržoval rychlostní limit, může nejenom policie, ale klidně také stacionární radar. Nejenom po internetu kolují různé finty, jak na radary vyzrát. Většinou ale nefungují, a tak se řidič pokutě nakonec stejně nevyhne.
Radary umí spolupracovat
Na delších úsecích může být několik samostatně umístěných průjezdních radarů. Řada řidičů je přesvědčena, že jet povolenou rychlostí musí jenom v daném konkrétním úseku. Potom klidně mohou beztrestně šlápnout na plyn. Tak tomu ale není. Dané radary mohou spolupracovat, a tedy vypočítat rychlost i v oficiálně neměřeném úseku. A končí to pokutou ve schránce.
Zakrytí RZ nic nevyřeší
Někteří řidiči zkouší metodu zakrytí registrační značky. Je sice pravdou, že tento postup může fungovat u stacionárních radarů, ale zároveň je třeba myslet na jinou věc. Zákon jasně uvádí, že registrační značka vozidla musí být čitelná. Když je záměrně zakrytá, vyvolá to pozornost. Auto tak může zastavit jakákoliv běžná hlídka a za tento stav udělí pokutu. Pokutě za rychlost se tedy řidič možná vyhne, ale dostane sankci úplně jinou.

Policie změří odkudkoliv
Změřit rychlost řidiči zvládne policie různými způsoby. Už nemusí mít ani klasickou trojnožku, tedy stacionární radar. Stačí, když pojede autem a bude mít systém na měření rychlosti zapnutý. A změřit rychlost může jak vozidlu jedoucímu stejným, tak i opačným směrem. Navíc měřit mohou nejenom vozy označené, ale i verze civilní. Sledování provozu a hlídání, zda za námi nejede policejní auto, je také jednou z fint, která prostě nefunguje.
Ne každý radar je průjezdní
Jsou radary, které měří rychlost v danou chvíli, na konkrétním místě, a potom radary průjezdní, tedy úsekové. Zatímco u úsekového měření lze výrazným snížením rychlosti utéct pokutě, v případě radarů, které změří auto v konkrétním místě, je jakákoliv snaha o únik pokutě zbytečná.
Zdroj: https://trafficlawguys.com/how-do-police-measure-speed/