Vyhodili ho z STK kvůli banalitě, ale jedné z nejčastějších závad

Vyhození z STK trápí mnoho řidičů. Tímto pojmem se rozumí nalezení a zapsání určité závady. My se podívali na ty nejčastější a zjistili jsme, že se z pohledu řidičů jedná mnohdy o skutečné banality. Mnoho lidí tak může být při kontrole překvapeno tím, co vše technik napíše do seznamu závad a jaké na první pohled drobnosti mohou vadit. Kvůli čemu se z STK takzvaně vyhazuje nejčastěji? Podívejte se.

Rozměry pneumatik

Mnoho lidí nemá jasno v tom, jaké pneumatiky mohou na svém voze mít. Málokdo tuší, že rozměry musí odpovídat tomu, co je uvedeno v technickém průkazu. Kdo chce jezdit na jiných, má dvě možnosti. Buď si nechat do techničáku nový rozměr pneu zapsat, nebo sadu před návštěvou STK změnit na ty vyhovují a poté opět přezout zpět, na ty které preferujete.

Filtr pevných částic

V době, kdy se začaly filtry pevných částic objevovat, se vyrojila také řada služeb, které nabízely demontáž dané části vozu. To se mnohým majitelům aut jevilo jako skvělá věc. Ale jenom do doby, než se zpřísnila pravidla na STK a absence filtru pevných částic se brala jako závada. Majitel takového vozu v tu chvíli nemá na výběr a musí do svého auta nechat vrátit to, co v něm z výroby bylo. Bez ohledu na to, jaký má na DPF filtr osobní názor.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Čelní sklo a boční okénka

Aplikace různých folií, jak na čelní sklo, tak i a boční okénka je poměrně vyhledávanou úpravou. A to i z praktického hlediska, kam můžeme zařadit jak větší soukromí, tak i eliminaci nadměrného ohřívání interiéru sluncem. Někdy se však stane, že se aplikuje folie s propustností světla, kterou už zákon netoleruje. A v tu chvíli nastává problém, kdy jediným řeším je odstranění dané folie ze skel vozu.

Nehomologované prvky

Koupit si na auto různá vylepšení, od drobností, třeba po laděný výfuk, dnes není nic složitého. Důležité je však sledovat jednu věc – zda je daný prvek homologován. Pokud není, může to být také jeden z důvodů, proč bude technik na STK zapisovat do seznamu závad. Hlavně u milovníků tuningu se jedná o jeden z častých důvodů, proč jejich vozy neprojdou.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora