Termín výměny pneumatik máme za sebou, konkrétně je to 31. 3., ale nutno dodat, že je dobré brát v potaz také předpověď počasí a teploty. Každý motorista tak nějak ví, co je správné, ale realita je trochu jiná. Které věci by se při výměně pneu vůbec neměly dělat a které jsou bohužel naprosto běžné?
Dojíždění zimních pneu
Pokud mají zimní pneumatiky už doslova hraniční vzorek, což znamená, že příští sezonu budou nepoužitelné, mnoho řidičů je takzvaně dojede. Tedy, nepřezuje na jaře na letní, ale nechá na autě ty zimní. Pokud by to bylo jenom na přechodné období, na jarní měsíce, dá se to pochopit. Jezdit ale v létě na zimních je risk. Ve vysokých teplotách daná pneumatika ztrácí své vlastnosti.
Výměna po párech
Když se mění pneumatiky, je ideální měnit je vždy komplet, tedy čtyři najednou. Mnoho řidičů ale dělá to, že je mění po párech. Primárně z toho důvodu, že jedna dvojice už je výrazně sjetá, zatímco druhá ještě může bez problémů posloužit. Jde tak o maximální využití dané sady. Nutno ale říct, že takto nasazené obutí nemusí vozu nabídnout vždy stoprocentní vlastnosti na silnici.
Kombinace velikostí
Někteří řidiči jdou v tomto směru doslova do extrémů. A tak lze čas od času narazit na auto, u kterého jsou pneu zkombinovány dokonce tak, že každý pár má jinou velikost. I tohle někteří dělají, patrně ve snaze ušetřit a využít tak nějaké starší gumy, co se válí v garáži. Je třeba říct, že tahle kombinace může značně ovlivnit stabilitu a řiditelnost vozu.
Použití nevyhovujících pneumatik
Vzorek zimních pneumatik musí být minimálně 4 mm, u těch letních platí hodnota 1,6 mm. Přesto lze vidět, že mnozí mají na svých vozech pneumatiky viditelně nevyhovující, které mají vzorek podstatně nižší. Opět je za tím určitá snaha šetřit, ale ta se nemusí vyplatit. Problémy mohou nastat jak při policejní kontrole, tak i ve chvíli, kdy se řidič se svým vozem dostane do krizové situace.
Zdroj: https://rnrtires.com/tips-guides/common-mistakes-made-when-changing-a-tire/